یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۰۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری در وزارت صمت

صادقی گفت: طرح «شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری» به عنوان یکی از برنامه های فعالیت وزارت صمت با دستور وزیر در دستور کار قرار گرفته است.

اکبر صادقی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت  در گفتگو با رادیو گفت: گلوگاه‌های فساد در هر سیستمی وجود دارد و این گلوگاه‌ها هریک دارای وزن و شاخص مشخصی است.
وی ادامه داد: گلوگاه‌های فساد دلیل نمی‌شود برای مثال در حوزه ثبت سفارش کالا، صدور پروانه‌ها و ... فساد وجود دارد بلکه فضای که مستعد ایجاد فساد است.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نکته بسیار حائز اهمیت در این میان اصلاح فرآیند‌های کاری تمامی گلوگاه‌های فساد در این مجموعه است.
صادقی افزود: مبارزه با فساد به صورت تک بعدی محقق نخواهد شد بلکه باید با استقرار سیستم‌های الکترونیکی و شفافیت در فرآیند‌ها به سمت تعالی سازمانی حرکت کرد و در چنین شرایطی فساد اداری به شدت کاهش خواهد یافت.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مطابق تجربیات جهانی اگر تمامی فرآیند گیرندگان خدمت در یک سیستم در ابعاد مختلف الکترونیکی شود فساد به صفر می‌رسد.
وی گفت: رویکرد جامع در وزارت صمت برای ایجاد شفافیت حداکثری در فرآیند‌ها افزایش خدمات الکترونیکی است.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه امروز زیر ساخت‌های مناسبی در بحث ارائه خدمات بصورت الکترونیکی به مردم در مجموعه وزارت صمت شکل گرفته است.
وی افزود: هم اکنون در وزارتخانه مزبور عمده خدمات مورد نیاز مردم به صورت الکترونیکی در حال ارائه است.
صادقی تصریح کرد: برای کنترل تخلفات و کاهش حداکثری بروز انواع فساد علاوه بر ابزار‌ها و زیرساخت‌های اداری نیازمند جدی به مشارکت عمومی و بسیج همگانی است.
وی ادامه داد: طرح «شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری» به عنوان یکی از برنامه‌های محوری فعالیت‌های وزارت صمت با دستور موکد مقام عالی وزارت در دستور کار قرار گرفته و همه ارکان وزارتخانه و سازمان‌های استانی نیز موظف به اجرای مفاد این طرح هستند.

(یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸) ۱۳:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها