یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۸۰۰۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مدیر بازداشتی اداره غله گنبدکاووس: پس از ۱ روز آزاد شدم/آلودگی ۷۰۰ تن گندم دولتی به فضولات حیوانی در حال بررسی است

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس که به اتهام آلودگی گندم دولتی به فضولات حیوانی یک شب بازداشت شده بود، گفت: ۷۰۰ تن گندم خرید تضمینی شده در یکی از سیلوهای این شرکت در حال بررسی آلودگی به فضولات حیوانات و خاک است.

سیروس آبادی، رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در ارتباط با بازداشت خود و همکارانش و ورود خاک و فضولات حیوانات به گندم در این شرکت  اظهار کرد: اکنون آزاد هستیم و در کنار نماینده دادستانی در حال بررسی گندم های مشکوک به آلودگی هستیم.
وی افزود: دوشنبه هفته گذشته به همراه 8 نفر از کارکنان شرکت غله فراخوانده شدیم و  بنده یک شب بازداشت شدم؛ فردای آن روز نزد قاضی کشیک رفتم و با وثیقه ملکی 20 میلیون تومانی کپی برابر اصل شده، آزاد شدم.
سیروس آبادی گفت: اسامی 4 نفر از  پرسنل پیمانکار اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در این ارتباط اعلام شد که این افراد  زمانی که بنده در اداره نبودم با تبانی با یکدیگر کامیون های گندم آلوده به خاک و فضولات حیوانی را به شرکت وارد می کردند.
رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه 14 کامیون آلوده به خاک و فضولات حیوانات به محصول شرکت غله وارد شده است  ادامه داد: این گندم های آلوده به میزان 700 تن در یکی از کندو های سیلوی گندم ریخته شده است.
وی در پاسخ به اینکه سرنوشت گندم های آلوده چه شد؟ گفت: گندم های تمام کندو ها در حال تخلیه است و کنترل می شود و با گرفتن افت در کندوی دیگر ذخیره می شود.
سیروس آبادی با بیان اینکه گندم  های این شرکت در سه مجموعه نگهداری می شود گفت: سیلوی بتنی دست نخورده است و آلودگی ندارد انبار مکانیزه نیز مورد بررسی قرار گرفت که موردی نداشت اما سیلوی بتنی 12 کندو دارد که یکی از آنها آلودگی داشت که حجم آن 700 تن است و اکنون نیز در حال بررسی است.
وی در پاسخ به اینکه این 700 تن گندم دور ریز می شود گفت: خیر؛ این گندم ها خاک دارند و بوجاری می شوند!
این مقام مسئول در واکنش به آلودگی این گندم ها به فضولات حیوانات گفت: گندمی که به فضولات حیوانات آلوده بود مربوط به یکی از کامیون ها است که تخلیه نشده و قبل از تخلیه جلوی آن گرفته شد و در بار بقیه کامیون ها هنوز آلودگی مشاهده نشده است.
سیروس آبادی در پاسخ به اینکه ماجرای آلوده بودن گندم 14 کامیون چیست گفت: جلوی تخلیه یک کامیون آلوده گرفته شد و درباره آلوده بودن 14 کامیون نیز افراد بازداشت شده اعتراف کردند، اما هنوز آلودگی در میان گندم های تخلیه شده مشاهده نشده است و کندوی 11  (سیلوی فلزی) که 500 تا 700 تن گندم دارد در حال بررسی است.
وی در ارتباط با رابطه کاری پیمانکارانی که با شرکت غله و بازرگانی گنبدکاووس همکاری دارند و بازداشت شده اند گفت: پیمانکار استانی داریم که کارگران فنی و نمونه بردار را تامین می‌کند.
 سیروس آبادی در پاسخ به اینکه پیمانکار از طریق این تخلف، کسب سود داشته است اظهار داشت: خود پیمانکار خیر اما کارگران وی این تخلف را انجام می دادند و گندمی که توسط دلال برای فروش گندم آورده می‌شد را سخت گیری نمی کردند و نمونه گندم آورده شده را با کیفیت نشان میدادند.
وی در پاسخ به اینکه اتهام خودش در این پرونده چیست گفت: فعلا اتهامی ندارم و به من گفته شده است سهل انگاری انجام داده ام.
رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس گفت: این کارگران متخلف و دلال مربوطه اکنون در بازداشت به سر می‌برند.
سیروس آبادی گفت: به دلیل اینکه شرکت غله در لیست خصوصی سازی قرار دارد  چند سال است که استخدام ندارد و کلیه کارهای تخصصی این شرکت، توسط پرسنل پیمانکار انجام می شود و این کارگران به صورت روز مزد فعالیت می کنند و بعد از یک یا دو ماه فعالیت عوض می شوند و اعتبار کافی ندارند.
رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه 17 مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان وجود دارد که باید آنها را  همزمان کنترل کنم اظهار داشت : متخلفان تخلفات خود را زمانی انجام می دادند که بنده اداره نبودم و اقدام به بازدید از سایر مراکز خرید می کردم.

(یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸) ۰۷:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها