پنج شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۹۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۱۳۸ صندوق توسعه کشاورزی با سرمایه ۱۷۵۰ میلیارد تومان درکشور فعال است

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی گفت: تاکنون۱۳۷ صندوق با سرمایه یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان با هدف تقویت برنامه های توسعه این بخش در استان‌های مختلف کشور فعال شده است.

ابوالقاسم شمس  افزود:  ۱۲۸ هزار بهره بردار حقیقی و حقوقی در صندوق‌های استانی، منابع طبیعی، تخصصی، شهرستانی و صندوق‌های حمایت از فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی کشور عضو صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی هستند.
وی  همچنین از تشکیل و فعالیت ۱۹ صندوق زنان روستایی در کشور خبرداد و اضافه کرد: سرمایه‌ای این صندوق‌ها بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.
شمس ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تعداد صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در کشور تا پایان امسال به ۱۵۰ صندوق خواهد رسید که بیش از ۸۰ مورد از آنها در شهرستان‌ها فعالیت می کنند.
وی هدف از ایجاد صندوق حمایت از بخش کشاورزی را تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری در این بخش و زیربخش‌های وابسته به آن عنوان کرد و گفت: سرمایه این صندوق متعلق به تمام کشاورزان ، بهره برداران و تشکل‌های این بخش است و تقویت آن رونق بیشتر بخش کشاورزی را بدنبال دارد.
عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور برای تبیین اهداف تشکیل این صندوق و نحوه استفاده از تسهیلات آن برای اعضای این صندوق به ابرکوه سفر کرده است.
صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با هدف افزایش بهره وری و ایجاد ارزش افزوده در تولید فراورده‌های باغی، زراعی و دامی با سرمایه اولیه ۲۱ میلیارد ریال از ۲۸ مرداد ماه جاری در شهرستان ابرکوه آغاز به کار کرده است .
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

(پنج شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸) ۱۶:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها