پنج شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۹۴۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

انتخاب لرستان به عنوان پایلوت دفتر فائو در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از انتخاب این استان به عنوان پایلوت دفتر فائو در کشور خبرداد.

عبدالرضا بازدار در خصوص سفر نمایندگان فائو به لرستان و ارائه راهکارهای پیشگیری از سیل در حوزه کشاورزی اظهار کرد: بعد از وقوع سیل در لرستان و خسارت وارد به زیربخش‌های مهم کشاورزی، یکی از موضوعاتی که وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌کند موضوع وقوع سیل، پیگیری و یافت راهکارهایی برای جلوگیری از خسارت ناشی از سیل در سال‌های آینده است.
وی ادامه داد: دو نفر از کارشناسان دفتر منطقه‌ای فائو با همراهی چند تن از کارشناسان آب و خاک وزارتخانه به لرستان سفر کردند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پس از بازدید از مناطق سیل زده استان بویژه پلدختر، لرستان به عنوان پایلوت دفتر فائو در کشور انتخاب شده است تا بتوانیم راهکارها، برنامه‌های عملیاتی، تحقیقاتی و... را برای جلوگیری از وقوع سیل و فرسایش خاک، خسارت وارده به مزارع و باغات، تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ را کاهش دهیم.
بازدار گفت: به همین منظور این دفتر اعتباراتی را از سوی فائو برای لرستان لحاظ کرده است.
وی اضافه کرد: سیل در لرستان بالغ بر 1568 میلیارد تومان به زیربخش‌های کشاورزی استان خسارت وارد کرد و دولت از همان ابتدا مصوبه‌ای داشت و تاکنون 290 میلیارد تومان مصوبه برای پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان داشتیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: 270 میلیارد تومان نیز برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزانی که خسارت دیدند لحاظ شده بود که ازطریق هشت بانک استان پرداخت خواهد شد.
بازداربا بیان اینکه بالغ بر 30 هزار و 450 پرونده توسط اکیپهای بازرسی تشکیل دادیم و روند پرداخت نیز ادامه دارد، گفت: تا پایان شهریور ماه تمام خسارت را پرداخت خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: تاکنون بالغ بر هفت میلیارد تومان خسارت بلاعوض و شش میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت  به کشاورزان استان پرداخت شده است.

(پنج شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها