پنج شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۷۹۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

آخرین شمار مبتلایان به تب پرخطر کریمه کنگو در کشور / مردم دل و جگر خام مصرف نکنند

امیری گفت: بنا بر آخرین آمار وزارت بهداشت تا کنون حدود ۸۵ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که حدود ۶ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

کریم امیری معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: بنا بر آخرین آمار وزارت بهداشت تا کنون حدود ۸۵ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که حدود ۶ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.
وی افزود: با توجه به توصیه های سازمان دامپزشکی و رعایت دستورالعمل ها، تعداد مبتلایان و فوتی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.
امیری ادامه داد: همه ساله با گرم شدن هوا و آغاز فعالیت کنه ها، شاهد شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور هستیم، از این رو سازمان دامپزشکی با افزایش آگاهی و هشیاری مردم در نظر دارد که تعداد مبتلایان را کاهش دهد.
به گفته این مقام مسئول، با توجه به آنکه مردم توصیه های بهداشتی دامپزشکی مبنی بر امتناع از کشتار دام در معابر و منازل را رعایت کردند، بنابراین در مراسم عید قربان اتفاق خاصی رخ نداد که تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت کنه ها تا خنک شدن هوا همچنان ادامه دارد، بیان کرد: براین اساس از افراد تقاضا داریم که همواره با رعایت توصیه های سازمان دامپزشکی تنها گوشت را از فروشگاه های مجاز با مهر دامپزشکی خریداری و از کشتار دام در معابر و منازل اجتناب کنند.
معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در پایان در توصیه‌ای به دامداران گفت: افرادی که شغل آن‌ها در ارتباط با دام است، باید دقت کنند تا با کنه مواجه نشوند چرا که امکان گزش و انتقال ویروس در محیط وجود دارد، ضمن آنکه دامداران همواره نسبت به سم پاشی اسطبل‌های خود اقدام کنند.
امیری در پایان با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداشتیم، افزود: با توجه به استمرار روند بیماری تا پایان شهریور به افراد توصیه می شود که از مصرف دل و جگر خام پرهیز کنند و هنگام خرد کردن دل و جگر حتما از دستکش استفاده کنند تا موارد ابتلا به بیماری به حداقل خود برسد.

(پنج شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها