یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۷۸۶۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بوشهر از استان‌‎های پاک در بخش بیماری‌های پرورش میگوست

استان بوشهر به عنوان قطب پرورش میگوی کشور است که با توجه به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی از طرف پرورش دهندگان تاکنون از استان‌های پاک در بخش بیماری‌های پرورش میگوست.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: با وجود گستردگی سایت‌های پرورش میگو در سطح ۱۰ سایت پرورش با توجه به کنترل‌های انجام شده و همکاری پرورش‌دهندگان تاکنون استان بدون هیچ ردی از ویروس در مراکز تکثیر و استخرهای میگو دوره پرورش میگو را از سال گذشته تا کنون با موفقیت گذرانده است.
مرتضی بحرانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تغییرات دمایی که موجب فعال شدن ویروس‌های خفته می‌شود پرورش دهندگان باید با رعایت نکات ایمنی تلاش کنند مدت زمان باقی مانده از دوره پرورش را با موفقیت پشت سر بگذارند.
وی بیان کرد: درزمان حاضر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در مراکز تکثیر استان بوشهر تولید و ذخیره سازی شده و بخشی از این مقدار بچه میگو نیز به استان‌های همجوار از جمله خوزستان و هرمزگان ارسال شده است.
بحرانی اضافه کرد: براساس بررسی‌ها و کنترل‌های انجام شده هیچ بیماری رها شده خاصی مربوط به دام و مشترک بین انسان و دام در استان بوشهر وجود ندارد و اگر مواردی در بخش دام و طیور مشاهده شده شناسایی و کنترل شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در باره بیماری تب کریمه کنگو گفت: این بیماری از جمله بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است و تاکنون هیچ گزارشی در این ارتباط در این استان نداشته‌ایم.
وی ادامه داد: با توجه به اقدم‌های پیشگیرانه و سمپاشی‌ها با وجود گرما و رطوبت بالا که شرایط را برای شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان فراهم می‌کند اما تاکنون موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است.
بحرانی در باره بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: گسترش این بیماری در استان بوشهر نداشته‌ایم و اگر موردی بوده بلافاصله شناسایی و حذف شده است.
وی یادآور شد: امسال تاکنون چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان بوشهر جوجه‌ریزی شده‌است.
بحرانی گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال استان بوشهر میزبان دام عشایر است عملیات واکسیناسیون به صورت فعال انجام می‌شود.
وی افزود: هرچند در استان بوشهر کانون بیماری مشخصی تاکنون نداشتیم اما ممکن است بیماری و ویروسی از مزرهای شرقی وارد چرخه استان شود که انتظار می‌رود دامداران از ورود دام بدون مجوز پرهیز کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر درباره صادرات گفت: پارسال از ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی تولید شده  در این استان ۱۲ هزار تن به صورت منجمد و هزار و ۴۰۰ تن به صورت تازه صادر شد.
وی افزود: سال گذشته ۶هزار و ۶۷۲ کیلوخرچنگ تازه، ۳۵ تن خرچنگ دریایی آب شور، ۳۴تن سفره ماهی، ۸۸ تن میگوی تازه دریایی، ۲۰ هزار و ۹۰۰ تن انوع ماهیان مختلف و امسال نیز تاکنون هزار و ۴۰۰ تن میگوی منجمد، ۳۵۸ تن میگوی تازه، ۲تن و ۷۰۰ کیلو میگوی دریایی از استان بوشهر صادر شده است.

(یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸) ۰۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها