شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۳:۲۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۷۸۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

۲ برابر شدن صادرات ایران به کشور‌های همسایه

زادبوم گفت: با ظرفیت سنجی کشور‌های همسایه می‌خواهیم صادرات به ۱۵ کشور همسایه را دو برابر کنیم.

حمید زادبوم معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت در گردهمایی معاونین صنایع استان‌های کشور گفت: با ظرفیت سنجی کشور‌های همسایه می‌خواهیم صادرات به ۱۵ کشور همسایه را دو برابر کنیم.
او به فعال سازی ظرفیت‌های تولیدی در راستای صادرات خبر داد و افزود: شناسایی موانع صادرات و فعال سازی بازار‌های مختلف از جمله سیاست‌های وزارت صنعت است.
معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت  به موافقتنامه تجارت با کشور‌های اوراسیا، اکو، سازمان همکاری‌های اسلامی و کشور‌های D۸ اشاره کرد و تصریح کرد: موافقتنامه ترجیحات تجاری ایران با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا در ۹ فصل با بیش از ۱۰۰ ماده به انضمام جدول امتیازات اعطایی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا مشمول ۳۶۰ قلم کالا (بر اساس کد ۸ رقمی HS) و جدول امتیازات اعطایی اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ایران مشمول ۵۰۲ قلم کالا (براساس کد ۱۰ رقمی HS) است که از ۸۶۲ ردیف تعرفه، تعداد ۲۲۳ ردیف آن محصولات کشاورزی و ۳۶۹ ردیف آن را محصولات صنعتی تشکیل می‌دهند.
زادبوم افزود: موافقتنامه تجارت ترجیحی بین کشور‌های عضو D ۸ مشتمل بر یک مقدمه و ۳۴ ماده در سال ۹۸ اجرا شده است.
او به انجام موافقتنامه تجارت دوجانبه بین ترکیه، بنگلادش، سوریه اشاره کرد و گفت: با کشورهایی، چون مالزی، هند و پاکستان نیز موافقت نامه‌های تجاری و ازاد در حال انجام است.
زادبوم همچنین از فعال شدن رایزنان صادراتی در ۱۵ کشور هدف خبرداد.

(شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸) ۲۳:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها