پنج شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۸۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

مسئله ارز باید شفاف سازی شود/ با مدیریت صحیح می‌توان قدرت خرید را بالا برد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: مجلس و دولت باید به کمک یکدیگر قدرت خرید و تولید را یکی کنند که وظیفه مدیریت آن بر عهده دولت است.

نظر افضلی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره کاهش قیمت اقلام اساسی، گفت: با توجه به سیاست دولت در حوزه کاهش هزینه اقلام اساسی باید گفت هزینه ها در صورتی کاهش پیدا می کند که به نفع مردم باشد. یکی از اقلام اساسی برنج است که اگر بخواهیم قیمت آن را کم کنیم باید در این باره  به فکر کشاورزان باشیم.
او بیان کرد: کشاورزان در تهیه برنج از کود و سم استفاده کرده اند که اگر قیمت آن کاهش پیدا کند ممکن است به ضرر کشاوران باشد؛ نباید کاری انجام دهیم که تولید داخل ضربه ببیند و باید به فکر تمام اقشار جامعه باشیم.
اعتراض نمایندگان مجلس به مسئله ارز که شفاف نیست
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: بحث کلی این است که مسئله ارز شفاف نیست و این امر مورد اعتراض ما نیز هست؛ صحبتی که این روز‌ها مطرح است بحث تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که لوازم التحریر است که باعث کاهش قیمت آن می‌شود.
افضلی با اشاره به اینکه باید اقلام اساسي برچسب قیمت بخورند، افزود: درصورتی که تمام اقلام اساسی برچسب قیمت بخورند می توان از سیر صعودی قیمت اقلام اساسی جلوگیری کرد.
به گفته نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی باید مجلس و دولت باید به کمک یکدیگر قدرت خرید و تولید را یکی کنند که وظیفه مدیریت آن بر عهده دولت است.
او تشریح کرد: مشکل حال حاضر عدم وجود مدیریت صحیح در تولید کالاهاست که باید تلاش کنیم واردات را کم و تولید افزایش دهیم؛ در صورتی که بتوانیم واردات را کاهش و تولیدات را افزایش دهیم قیمت اقلام اساسی کاهش پیدا خواهد کرد.
افضلی با بیان اینکه باید بهینه سازی کشت را رونق دهیم، بیان کرد: در صورتی که بتوانیم کشت را بهینه کنیم تولید نیز رونق پیدا می کند و باعث ایجاد امیدواری بین کشاورزان خواهد بود؛ در تولید برنج وارداتی معلوم نیست از چه اقلامی استفاده شده،  در صورتی که در تولید برنج داخلی مواد سالم به کار برده شده است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت اقلام اساسی باید به فکر تولید داخل بود، یکی از این اقلام تولید مرغ است که باید بتوانیم روند تامین جوجه یک روزه و نهاده‌های مورد نیاز مرغداران را تسهیل کنیم.

(پنج شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها