چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۷۷۸۰
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس اقتصاد
آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس پیگیر برگشت "مالیات بر ارزش افزوده" به واحدهای تولیدی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کمیسیون به شدت پیگیر برگشت مالیات بر ارزش افزوده به واحدهای تولیدی است گفت: استانها ۹درصد مالیات دریافت شده را از مالیات واحدهای تولیدی کسر می کنند.

آقاپور در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به اقدامات مجلس در راستای تقویت صادرات اظهار داشت: یکی از اقدامات مجلس در سال رونق تولید، تشکیل "فراکسیون رفع موانع" تولید بود که در ۵۲ ماده در صحن علنی تصویب شد. 
 
وی تدوین ۹ بخشنامه بانک مرکزی درخصوص صادرات را نشانه اولویت خاص دولت به این موضوع دانست و گفت: یکی از موارد بخش نامه جدید بانک مرکزی که با همکاری مجلس اعمال شد در رابطه با انتقال ارز به بخش صادراتی بود؛ بدین صورت که ۵۰ درصد با ارز نیمایی، ۲۰ درصد هزینه های تحریم و ۳۰ درصد هم خود صادرکنندگان می توانند در خصوص ارز تصمیم گیری کنند. 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توجه ویژه مجلس در حوزه صادرات غیرنفتی به اعتبار سنجی واحدهای نمونه و دارای سوابق مناسب در بخش انتقال ارز برای صادرات کالاها گفت: ما از این طریق موانع و بروکراسی های آنها را به حداقل می رسانیم.
 
این نماینده مجلس از ایجاد شرایط VIP در گمرک خبرداد و گفت: صادرکنندگان با شرایط ویژه و بدون نوبت دهی، صادرات خود را انجام می دهند. 
 
آقاپور با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی به شدت پیگیر برگشت مالیات بر ارزش افزوده به واحدهای تولیدی است مطرح کرد: طبق اختیاراتی که مجلس به استان ها داده، استان ها به ویژه استان های مرزی می توانند ۹ درصد مالیات دریافت شده را از مالیات واحدهای تولیدی کسر کنند و یا اینکه ظرف مدت سه ماه پرداخت شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شرایط فعلی کشور شرایط عادی نیست و ما در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفتیم. در کنار آن، جنگ های تبلیغاتی و رسانه ای مزید بر علت شده است. 
 
آقاپور با اشاره به کسری منابع دولت و رفتارهای سینوسی و تغییر سیاست های بازرگانی و تجارت کشورهای همسایه با ایران گفت: ما در شرایط فعلی به شدت نیازمند درآمد صادرات غیرنفتی هستیم و این فرصتی برای شرکت های داخلی است تا بازارها را قبضه کنند.
(چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها