سه شنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۷۵۷
گزارشگر : ۳۶۳۲
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید محصولات زراعی ۶۴ میلیون تن برآورد شد

مرکز آمار ایران تولید سالانه محصولات زراعی در سال زراعی ۹۷-۹۶ را حدود ۶۴ میلیون تن برآورد کرد.

بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری زراعت پاییز ۱۳۹۷، سطح کاشت محصولات سالانه کشور در سال زراعی ۹۶-۹۷، بیش از ۱۱.۴ میلیون هکتار با مقدار تولید ۶۴ میلیون تن برآورد شده است.

نتایج حاصل از این طرح نشان می دهد که در سال زراعی ۹۶-۹۷، از ۱۱.۴ میلیون هکتار سطح کاشت محصولات سالانه، ۵۷ درصد به کاشت گندم اختصاص یافته است.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح در سال زراعی ۹۶-۹۷، از مجموع تولیدات ۶۴ میلیون تن تولیدات زراعی، ۲۰ درصد تولید به محصول گندم اختصاص یافته است.

طبق نتایج حاصل از این طرح، سطح کاشت گندم در سال زراعی ۹۶-۹۷ در حدود ۶.۵ میلیون هکتار با مقدار تولید ۱۲.۷ میلیون تن برآورد شده است. پیش بینی می شود که سطح کاشت گندم در سال زراعی ۹۷-۹۸ به ۶.۷ میلیون هکتار افزایش یابد.

بر اساس یافته های این طرح، پیش بینی می شود که سطح کاشت محصولات سالانه در سال زراعی ۹۷-۹۸ به بیش از ۱۱.۵ میلیون هکتار برسد که نسبت به سال زراعی ۹۶-۹۷ در حدود یک درصد رشد خواهد داشت.

همچنین پیش بینی می شود که در سال زراعی ۹۷-۹۸ سطح کاشت محصولات گندم، برنج (شلتوک)، جو و کلزا به ترتیب به ۲.۴، ۷.۷، ۵.۹ و ۲۰.۶ درصد افزایش یابد.

طبق این یافته ها همچنین پیش بینی می شود که در سال زراعی ۹۷-۹۸ سطح کاشت محصولات سیب زمینی، چغندر قند، پیاز و هویج، ترب و شلغم به ترتیب ۱۳، ۲۵، ۱۱ و ۲۹ درصد کاهش یابد.

(سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها