سه شنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۷۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

بازار طلای سرخ در سکوت به سر می‌برد / حداکثر قیمت هر کیلو زعفران ۱۲ میلیون تومان

حسینی از سکوت حاکم بر بازار زعفران خبر داد و گفت: حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۷ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه بازار طلای سرخ از سکوت و سکون نسبی برخوردار است، گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است.
عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه خرید و فروش زعفران به کندی در حال انجام است افزود: با توجه به نوسان قیمت زعفران در ماه‌های اخیر و کاهش قدرت خرید افراد زعفران به عنوان کالای لوکس در سبد مصرفی خانوار به شمار می‌رود که نسبت به سال‌های گذشته شتاب چندانی برای خرید محصول در بازار وجود ندارد.
حسینی ادامه داد: صادرات زعفران تعریف چندانی ندارد. آغاز تعطیلات تابستانه کشور‌های اروپایی و نزدیک شدن به فصل برداشت تقاضی تجار بازار‌های هدف را تحت تأثیر خود قرار داده است که امیدواریم با اتمام تعطیلات از ماه آینده بازار صادرات رونق بگیرد.
عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه زعفران کالای وابسته به صادرات است، گفت: اگر روند افت صادرات زعفران به سبب مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما همچنان استمرار یابد نه تنها صادرکنندگان تمایلی به صادرات ندارند بلکه کشاورزان از ناحیه کاهش قیمت زعفران در بازار متضرر می‌شوند.
وی رونق صادرات را تنها راهکار تأمین نقدینگی تولیدکنندگان برشمرد و گفت: این در حالی است که به سبب موانع متعدد پیش روی صادرکنندگان صادرات زعفران در سه ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.
قیمت زعفران در بازار را پیش‌بینی کرد و افزود: با توجه به تقاضا خریداران داخلی و خارجی نسبت به عرضه پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.
عضو شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت تولید زعفران گفت: با توجه به افزایش سطح زیر کشت زعفران پیش بینی می‌شود که امسال تولید این محصول با رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۵۰۰ تن برسد که با این وجود ایجاد بازار‌های جدید صادراتی و توسعه صنایع تبدیلی برای بزرگترین تولیدکننده زعفران امری ضروری به شمار می‌رود و در غیر این صورت سایر رقبا جای ما را در بازار‌های هدف خواهند گرفت.
حسینی در پایان با اشاره به اینکه در توسعه صنایع تبدیلی کار چندانی نکرده‌ایم تصریح کرد: با توجه به آن که بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا به شمار می‌رویم از این رو حداقل ۵۰ درصد زعفران تولیدی باید روانه صنایع تبدیلی شود تا پس از فرآوری آن را به بازار‌های هدف صادر کنیم.

(سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها