شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۷۰۲
گزارشگر : ۳۵۱۴
مشرق
سرویس سرویس عمومی
روایت "مشرق" از تشکیل وزارت بازرگانی:

از شعار حمایت از کشاورزی تا تلاش برای واردات محصولات کشاورزی

وعده‌های حامی تولید رئیس‌جمهور در حالی رقم خورد که مدت کمی پس از پیروزی در انتخابات، لایحه تشکیل وزارت بازرگانی (وزارت واردات) را به مجلس تقدیم نمود.

از سال ۹۲ تاکنون، رئیس‌جمهور وعده‌های متعددی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی به مردم داده است. وعده‌هایی که در صورت تحقق، از بروز بسیاری از معضلات کنونی اقتصاد کشور، ممانعت می‌کرد. برداشتن همه تحریم‌ها، اشتغال‌زایی، بهبود وضع اقتصادی کشور، کاهش قیمت خودرو برخی از وعده‌های بر زمین‌مانده روحانی در چند سال اخیر به شمار می‌روند.

 

وعده‌های متعدد رئیس‌جمهور درباره برداشتن تحریم‌های مختلف، کاهش دادن بیکاری مفرط، برداشتن سایه رکود از سر بازار و البته محقق نشدن این وعده‌ها سبب شد تا سال گذشته، ۹۱ نفر از نمایندگان خانه ملت رئیس‌جمهور را به مجلس بکشانند.

 

نمایندگان با آماده نمودن ۵ سؤال محوری و اساسی در رابطه با موضوعاتی همچون مدیریت نکردن قاچاق، استمرار تحریم‌های بانکی، مقابله نکردن با کاهش بیکاری، علت رکود اقتصادی شدید و همچنین علت افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی، سؤال از رئیس‌جمهور را خواستار شدند. موضوعی که سبب شد تا رئیس‌جمهور برای ادای توضیحات و اقناع نمایندگان خانه ملت به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برود.

در سال جاری نیز به سبب سوء مدیریت دولت در تنظیم بازار محصولات اساسی و همچنین ابهام در نحوه تخصیص ۱۴میلیارد دلار ارز به واردات کالاهای اساسی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس از احتمال طرح سؤال از رئیس‌جمهور خبر داده است. به گفته رنجبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، هر زمان از اقدامات دولت درباره توزیع عادلانه کالاهای اساسی ناامید شویم، طرح سؤال از «روحانی» و وزرا را کلید می‌زنیم.

(شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸) ۱۵:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها