شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۷۶۹۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

دلالان و واسطه ها عامل اصلی گرانی گوشت در بازار/مشکلی در تولید گوشت قرمز نداریم

عباسی گفت: دلالان و واسطه‌ها از جمله عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار هستند، از این رو دست آنها به نحوی از این بازار باید کوتاه شود.

 مختارعلی عباسی رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گوشت نباید با قیمت بالاتر از ۸۰ هزار تومان عرضه شود ، اظهار کرد: هم اکنون گوشت قرمز با قیمت‌های بالاتر از این به خصوص در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
 
وی افزود:  با توجه به پائین آمدن قیمت دام زنده (گوساله پرواری) جای این سوال مطرح است که چرا قیمت گوشت در بازار کاهش چندانی پیدا نمی‌کند.
 
رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگرچه قیمت گوشت نسبت به قبل کاهش یافته، اما انتظار این است که بیشتر از این در بازار افت کند.  بدین منظور جلسه‌ای روز گذشته با حضور مسئولان فروشگاه‌های زنجیره ای، اتحادیه دامداران ایران، انجمن صنفی دامداران و تولیدکنندگان گوشت قرمز برگزار شد.
 
به گفته عباسی، تولیدکنندگان در این جلسه اعلام آمادگی کردند که گوساله زنده پرواری را به قیمت هرکیلوگرم ۳۰ هزار تومان عرضه کنند.
 
بیشتر بخوانید: قاچاق معکوس دام بلای جان نرخ گوشت / اختلاف ۳۰ درصدی قیمت گوشت به جیب دلالان می‌رود
 
وی گفت: همانطوری که همه واقفند دلالان و واسطه‌ها از جمله عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار هستند، از این رو ضرورت دارد دست آنان به نحوی از این بازار کوتاه شود.
 
رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در جلسه دیروز مقرر شد برای حذف دلالان و واسطه‌ها از بازار گوشت توافقی بین تولیدکنندگان دام زنده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای حاصل شود تا دام را بصورت مستقیم دریافت کنند.
 
وی ادامه داد: بدون شک با چنین جهت گیری ضمن کوتاه شدن دست واسطه‌ها قیمت گوشت در بازار کاهش پیدا خواهد کرد.
 
عباسی گفت:  هم اکنون،  ازنظر تولید گوشت مشکل خاصی در کشور وجود ندارد که این امر بدان معناست که ارائه گوشت قرمز گرم و دام زنده به راحتی امکان پذیر است.
 
وی افزود: طبق معمول وقتی قیمت دام زنده کاهش پیدا می‌کند، قیمت گوشت قرمز هم باید در بازار کاهش یابد، ولی متاسفانه به دلیل مقاومت‌های که وجود دارد چنین اتفاقی نمی‌افتد.
 
رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اشکلات و موانعی در این مسیر وجود دارد که باید برطرف شود.
 
وی گفت: برای مثال فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام می‌کنند هزینه‌های بسته بندی گوشت قرمز زیاد شده است.
 
عباسی افزود: هنوز جلسه‌ای با صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار نشده تا مشخص شود بصورت واقعی چه میزان هزینه‌ها افزایش یافته که قیمت گوشت کاهش پیدا نمی‌کند.
 
وی در پایان تصریح کرد:  جلسه‌ای در آینده نزدیک با صنف مزبور برگزار و مسائل و مشکلات مربوط به حوزه بسته بندی گوشت بصورت دقیق بررسی تاکمک شود قیمت گوشت متعادل و با نرخ مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.
(شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها