شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۷
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۸۷۶۹۱
گزارشگر : ۳۶۳۲
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

کاهش 39 درصدی فروش آبمیوه در ایران

تابستان داغ بازار کسب و کارهای فعال در حوزه نوشیدنی و آبمیوه را گرم کرده است. بازاری که در چند وقت اخیر نوساناتی را نیز شاهد بوده است. شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (EMRC) گزارشی را از 24 شهر اصلی ایران در حوزه خرده فروشی گردآوری کرده است که در ادامه اطلاعات آن را می‌خوانید.

طی بررسی‌های انجام شده توسط شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (EMRC) می‌توان بسته به درصد آبمیوه طبیعی در محصولات، بازار آبمیوه را به انواع مختلفی تفکیک کرد:

    نوشیدنی (حجم آبمیوه طبیعی تا 34%) (Drink): 49% از فروش بازار آبمیوه را شامل می‌شود.
    نکتار (حجم آبمیوه طبیعی بین 35% تا 99%) (Nectar): 43% از فروش بازار آبمیوه را شامل می‌شود.
    آبمیوه خالص (100% آبمیوه طبیعی) (Pure Juice): 8% از فروش بازار آبمیوه را شامل می‌شود.

تغییرات قابل توجه در بازار آبمیوه

در راستای بررسی به عمل آمده از سال 95 تا سال 98، در بازار آبمیوه نیز مانند بازار سایر محصولات تغییراتی مشاهده شده است. از جمله این تغییرات می‌توان به کاهش 39 درصدی فروش آبمیوه در ایران از بهار سال 95 تا بهار سال 98 اشاره کرد. این کاهش شامل:

    43% کاهش فروش آبمیوه نوشیدنی.
    25% کاهش در آبمیوه نکتار.
    59% کاهش برای آبمیوه طبیعی.


تغییرات قیمتی بازار آبمیوه

تغییرات بازار فقط شامل فروش نشده و در ابعاد دیگری از بازار آبمیوه، عامل مهم دیگری مانند قیمت رشد به سزایی را شامل شده است. بر همین منوال قیمت آبمیوه به طور میانگین رشد 232 درصدی در بهار سال 98 نسبت به بهار سال 95 داشته، که بیشتر این رشد مربوط به افزایش قیمت در سال 98 نسبت به 97 است. این افزایش شامل:

    281% رشد قیمت آبمیوه نوشیدنی.
    233% رشد قیمت در آبمیوه نکتار.
    122% رشد برای آبمیوه طبیعی.

نوسانات همچنان ادامه دارد وشرکت‌ها فقط با داشتن چشم انداز و اطلاعات دقیق می‌توانند مسیر حرکتی درست را بیابند. چنین اطلاعاتی فقط با بررسی دقیق بازار بدست خواهد آمد.

(شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید