جمعه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۷۶۶۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

آخرین تحولات بازار مرغ/ نرخ هر کیلو مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان

چهارآیین گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۰ هزار و ۳۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۳۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی افزود: فروش مرغ یک ریال بالاتر از نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اجحاف در حق مصرف‌کننده است که دستگاه‌های نظارتی باید با اعمال نظارت‌های بیشتر از سودجویی برخی مغازه‌داران جلوگیری کنند.
چهارآیین قیمت مرغ در بازار را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا افزایش تلفات و کاهش کیفیت نهاده‌های دامی پیش‌بینی می‌شود که تا ۱۵ شهریور نرخ مرغ زنده در دامنه ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه رو به کاهش است، بیان کرد: روند نزولی قیمت جوجه یک روزه در بازار نشان می‌دهد که مرغداران تمایلی به جوجه‌ریزی ندارند که استمرار این روند عرضه مرغ در ماه‌های آتی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.
به گفته وی با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار بازگشایی مدارس و خنک شدن هوا از اواسط شهریور پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار تا حدودی کاهش یابد.
عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با انتقاد از اظهار نظر مسئولان وزارت صمت پیرامون واردات مرغ گفت: برخورد‌های قهری و تهدید‌آمیز مسئولان دولتی در فضای رسانه‌ای و کاهش انگیزه تولیدکنندگان،  استمرار تولید و تأمین مرغ ظرف ۴۰ تا ۵۰ روز آینده را به چالش می‌کشاند از این رو تقاضا داریم مسئولان امر شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که تولیدکنندگان به آینده تولید امیدوار شوند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تصمیمات دولت در افت و خیز تولید مرغ تأثیرگذار است، بیان کرد: این در حالی است که اگر قیمت‌گذاری به مکانیزم عرضه و تقاضا واگذار شود بدون تردید بازار به تعادل خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه تنش بازار نهاده‌های دامی فروکش کرده‌ است، افزود: هم‌اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود که با نرخ مصوب خود اختلاف چندانی ندارد.
چهار آیین در پایان با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت ریز مغزی‌ها و واکسن در بازار تصریح کرد: با توجه به نوسان شدید ریزمغزی‌ها و واکسن‌ها و فروش با نرخ‌های بالا در بازار از مسئولان امر انتظار می‌رود تدابیری برای رفع این بحران بیندیشند تا اختلاف قیمت این نهاده‌ها با نرخ مصوب به حداقل خود برسد.

(جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها