پنج شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۷۶۵۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان،
سرویس اقتصاد

شکل گیری وزارت بازرگانی نیازمند تعیین پروژه‌های صادراتی است

مودودی گفت: لزوم شکل گیری وزارت بازرگانی تدوین برنامه و نقشه راهی برای صادرات نظام‌مند و به کشور‌های هدف تجارت است.

محمد رضا مودودی سرپرست سازمان توسعه و تجارت ، با اشاره به تفکیک وزارتخانه (صنعت و معدن) و (بازرگانی) گفت: در شرایط فعلی بازار نقش بسیار حساسی را ایفا می کند، هم اکنون چندین سال شاهد آن هستیم که هیچ‌کدام از اهداف ادغام محقق نشده است و باید ساختار درست بازگردانده شود،
 
وی ادامه داد: بنابر این اگر ما بتوانیم بحث تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی را به صورت تخصصی دنبال کنیم باید از تمام ظرفیت دستگاه ها و همراهی با بخش تجاری استفاده کنیم چرا که این ساختار جزء ضرورت ها است.
 
سرپرست سازمان توسعه و تجارت در ادامه با اشاره  مزیت های  تفکیک این وزارتخانه اضافه کرد: در واقع با انجام این کار می توانیم ارتباط مستقیم را با تمامی بخش های صنعت برقرار کنیم بطوریکه در ساختار سنگین وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان رسیدن به تمامی بخش به صورت تخصصی میسر نیست.
 
مودودی بیان کرد: در واقع برای تفکیک  وزارتخانه باید یک ساختار متفاوتی از گذشته را در نظر گرفت بطوریکه اگر با همان مکانیز و ساختار گذشته تکرار شود به همان نتایج اولیه خواهیم رسید.
 
 
وی تصریح کرد: بنابراین، اولین گام این است که اشتباهی که در ادغام وزارت بازرگانی و صنعت و معدن انجام دادیم را به‌صورت پایه‌ای برطرف کنیم ما باید اقرار به اشتباهمان بکنیم و ساختار مربوط به تأمین و توزیع و سیاست‌گذاری تجارت در کشور را احیاء کنیم.
 
سرپرست سازمان توسعه و تجارت ادامه داد: بنابراین، ساختار اولین نکته‌ای است که باید اصلاح شود و این موضوع باید به‌صورت ضربتی و تحول آمیز صورت بگیرد
 
مودودی گفت: مهم ترین نکته ای که در بخش توسعه صادرات در گذشته مغفول مانده ظرفیت های تولید است در واقع  ما در بخش تنوع اقلام  و ظرفیت های رقابت پذیری به شدت ضعف داریم .
 
وی افزود: معتقدم اگر قرار باشد وزارت بازرگانی شکل گیرد باید پروژه های صادراتی را هم تعیین تکلیف شود چرا که چون اگر ما وارد پروژه های صادراتی نشویم نخواهیم تنوع  بخشی به کالایمان بدهیم.
 
سرپرست سازمان توسعه و تجارت بیان کرد: بنابراین لازم است سیاست های تجاری و صنعتی بصورت یکپارچه سیاست گذاری گردد. 
(پنج شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها