چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۹:۴۱
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۷۶۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

ممنوعیت واردات برنج همچنان ادامه دارد

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات با بیان اینکه واردات برنج کماکان ممنوع است، گفت: ابلاغیه روز گذشته این دفتر تنها متعلق به محموله‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران بوده است.

سعید عباسپور با بیان اینکه واردات برنج کماکان ممنوع است، اظهار داشت: نامه‌نگاری روز گذشته دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، تنها مربوط به محموله‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران بوده و واردات برای سایر مجموعه‌ها کماکان ممنوع است.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بخشی از برنج‌های وارداتی شرکت بازرگانی دولتی ایران که به منظور تأمین ذخایر استراتژیک و تنظیم بازار کالاهای اساسی وارد شده است، در گمرکات معطل مانده بود که بر این اساس ستاد تنظیم بازار در مصوبه‌ای اعلام کرد که محموله‌های برنج این شرکت از گمرکات ترخیص شود اما کماکان ممنوعیت واردات برنج به منظور حمایت از تولید داخلی ادامه دارد.
وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از تولیدکنندگان داخلی را مد نظر قرار داده و در فصل برداشت برنج به بازار، با افزایش عرضه مواجه است، به هیچ عنوان اجازه واردات برنج را نمی‌دهد و محموله‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز صرفاً به منظور تأمین ذخایر استراتژیک و توزیع در بازار، وارد خواهد شد.
عباسپور در پایان خاطرنشان کرد: تائید ثبت سفارش هرگونه واردات برنج به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تا اطلاع ثانوی، این وزارتخانه ثبت سفارش هیچ محموله برنج وارداتی را تائید نخواهد کرد.
به گزارش مهر، روز گذشته نامه‌ای از سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به گمرکات اجرایی منتشر شد که بر مبنای آن اعلام شده بود که ممنوعیت فصلی واردات برنج لغو شده است که بر این اساس عباسپور اعلام کرد به دلیل کد سیستمی تائیدیه‌های ثبت سفارش، امکان صدور بخشنامه صرفاً برای محموله‌های مشخص وجود نداشته به همین دلیل ادبیات به کار برده شده در بخشنامه، ابهاماتی ایجاد کرده که باید به صراحت اعلام کرد که این بخشنامه تنها برای محموله‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران قابل اجرا است.

(چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸) ۱۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها