دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۷
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۷۵۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

جزئیات گوشت های وارداتی دپو شده در بندر شهید رجایی بندرعباس

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران درباره دپو گوشت های وارداتی در بندر شهید رجایی بندرعباس توضیحاتی را ارئه داد.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به دپوی حجمی از گوشت ها در گمرگ شهید رجایی بندرعباس گفت: متاسفانه مقداری گوشت در این گمرگ دپو شده بودند که این موضوع از سوی گمرک ایران به وزارت اموراقتصادی و دارایی مطرح شد علی رغم اینکه گمرک وظیفه‌ای نسبت به کالاهای اظهارشده ندارد پیگیری‌های لازم در جهت اظهار و ترخیص کالا صورت گرفت.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه گوشت‌های اظهارشده به گمرک در حداقل زمان ممکن فرایند ترخیص را طی کرده‌اند،‌ افزود:‌حداکثر زمان انجام تشریفات چند ساعت بوده و هیچ تاخیری در گمرک وجود ندارد. چرا که این کالا در مسیر سبز گمرکی تعریف شده و بلافاصله ارزیابی سیستمی صورت گرفته و به درب خروج گمرک برای ترخیص هدایت می‌شود.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران  اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات مربوط به گوشت‌های وارداتی مربوط به تاریخ اعتبار مجوزهای ثبت سفارش محموله‌ها می‌شود که در این زمینه مشکلی وجود ندارد و کالاهای اساسی فاقد مجوز ثبت سفارش معتبر، امکان پذیرش اظهارنامه آنها وجود دارد حتی اگر تاریخ اعتبار مجوز ثبت سفارش پس از اظهار یا قبل پایان انجام تشریفات گمرکی یا خروج منقضی شود گمرک نسبت به پذیرش این مجوزها اقدام کرده و تاخیری از این ناحیه متوجه کالا نیست.
ارونقی بیان کرد:بدلیل فسادپذیری کالاهایی مانند گوشت تسریع و تسهیل ترخیص با توجه به شرایط کشور در دستور کار است بنابراین مشکلی از این جهت نیز وجود ندارد.

(دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها