دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۷:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۷۵۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پلاک گذاری دام امری مهم در کنترل قاچاق/هزینه پلاک کوبی برای گله ها سبک و سنگین متفاوت است

سلطانی پلاک گذاری دام را امری مهم در کنترل قاچاق و تنش بازار گوشت برشمرد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز و جذابیت قاچاق، پلاک کوبی و هویت دار جمعیت دام اجباری شد.

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور درباره آخرین وضعیت پلاک کوبی دام اظهار کرد: براساس مصوبات مجلس، قانون نظام جامع دامپروری و قانون افزایش بهره وری، دامداران مکلفند در قبال پرداخت هزینه، دام‌های خود را پلاک گذاری کنند.
وی با اشاره به اینکه قانون پلاک گذاری دام در سال ۸۸ به تصویب رسیده است، افزود: در چند ماه اخیر قاچاق دام از مرز‌های کشور موجب شد تا برای بررسی اجرای این کار تمامی دستگاه‌های مرتبط با یکدیگر بسیج شوند تا این طرح به اجرا درآید.
سلطانی ادامه داد: طبق قرارداد با معاونت امور دام وظیفه داریم، کلیه دام‌های تحت پوشش اتحادیه را پلاک گذاری کنیم.
این مقام مسئول، جلوگیری از سرقت دام، توزیع نهاده با نرخ مصوب و ارائه خدمات دامپزشکی را بخشی از مزایای پلاک گذاری دام برشمرد.
وی هزینه پلاک کوبی برای گله‌های سبک کمتر از ۵۰ راس را تا ۵ هزار تومان و بالای ۵۰ راس ۳ هزار و ۲۰۰ تومان، گله دام‌های سنگین زیر ۴۰ راس را ۸ هزار و ۳۰۰ و بالای ۴۰ راس ۶ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که نمونه‌های خارجی ۲ برابر قیمت فعلی را دارند.
مدیر عامل اتحادیه دامداران در پایان پلاک گذاری دام را امری مهم در کنترل قاچاق و تنش بازار گوشت برشمرد و افزود: با پلاک گذاری دام، دامداران می‌توانند متناسب با تعداد دام هایشان نهاده و تسهیلات دریافت کنند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت دامداران به سبب وجود قاچاق جلوگیری می‌شود.
سلطانی در پایان تصریح کرد: سال گذشته با نوسان نرخ ارز، جریان خروج دام زنده از کشور منجر به کمبود عرضه و افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در بازار داخل شد، که با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، پلاک کوبی و هویت دار کردن جمعیت دام اجباری شد که اجرای این طرح می تواند منجر به کنترل قاچاق دام و قیمت گوشت در بازار شود.

(دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸) ۰۷:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها