یکشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۷۵۵۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

حبوبات و گوشت به سامانه رصد کالا اضافه شد

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت با اشاره به برگزاری دوره آموزشی و آموزش ۱۸۰۰ نیروی فعال در سامانه رصد کالا، از اضافه شدن دو کالای اساسی گوشت و حبوبات به این سامانه خبر داد.

محمدقبله با اشاره به رصد چهار کالای اساسی برنج، روغن، چای و شکر در سامانه رصد کالا گفت: با توجه به ابلاغیه اخیر رئیس‌جمهوری در خصوص رصد کالاهای اساسی، قرار بر این شده است که تمامی کالاهای اساسی اعم از کالاهایی که ارز دولتی به آنها تعلق می‌گیرد یا براساس نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالاهای قاچاق‌پذیر محسوب می‌شوند، در زنجیره تامین کالا از بدو ورود یا تولید و در نهایت رسیدن به مصرف‌کننده، رصد شود.
 
ثبت اطلاعات واردکنندگان و تولیدکنندگان روغن، برنج، چای و شکر در سامانه
 
او با اشاره به اینکه اولویت این کالاها را ستاد مبارزه با قاچاق کالا در تبصر۴ماده قانونی ١٨ مشخص کرده است، گفت: این ماده قانونی توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است و پس از ابلاغ این دستورالعمل واردکنندگان و تولیدکنندگان چهار کالای روغن، برنج، چای و شکر موظف به ثبت اطلاعات خود در سامانه رصد کالا شده‌اند.
 
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی به اجرای این طرح پیش از ابلاغ رئیس‌جمهوری در خصوص تامین لاستیک اشاره کرد و گفت: سال گذشته به دلیل مشکلاتی که برای تامین لاستیک در کشور به وجود آمد، قرار شد لاستیک هم رصد شود.
 
او ادامه داد: برای نخستین بار در کشور و به صورت پایلوت، سامانه رصد زنجیره تأمین کالاهای اساسی با هدف اطلاع و بازرسی از وضعیت تولید، قیمت و توزیع کالاها به صورت سیستمی در هرمزگان اجرایی شد که نتایج خوبی در بر داشت.
 
قبله گفت: در حال حاضر با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف شرکت‌های پخش سراسری کالای منتخب این طرح را آغاز کرده‌ایم.
 
او هدف‌گذاری اصناف منتخب را ۱۵ هزار صنف عنوان کرد که در سراسر کشور فعال هستند
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از برگزاری بیش از ۲۰ جلسه آموزشی برای فعالان بخش برنج، چای، روغن، شکر و لاستیک خبر داد و گفت: تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ فعال در این حوزه آموزش دیده‌اند و با اضافه شدن گوشت قرمز و حبوبات، این آموزش‌ها دوباره از سر گرفته خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در تامین کالا هم واردکننده و هم تولیدکننده مدنظر است .
 
او با اشاره به اینکه بعضی از اطلاعات این سامانه محرمانه و در اختیار مدیران ارشد کشور برای تصمیم‌گیری است، گفت: نکات مورد نیاز عموم مردم از جمله قیمت از طریق لینک سامانه به سامانه ir.۱۲۴ در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.
(یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸) ۱۵:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها