چهارشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۷۴۶۰
گزارشگر : ۳۵۱۴
فودنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

واکنش نایب ریس انجمن صنایع غذایی مازندران بر انتشار گزینشی یک مصاحبه

چند روزی است که کلیپ تقطیع شده موسس مجموعه سولیکو با نقدهای متعدد در شبکه های اجتماعی در حال بازنشر است و من هدفم دفاع از مصاحبه شونده و همه مرام و اصول اون نیست. بلکه در واقع سوالم از منتقدهای این کلیپ است که صحبت سی ثانیه‌ای از یک مصاحبه نسبتا مفصل، که تازه با شوخی همراه بوده، آیا باید ملاک قضاوت قرار بگیرد و اصولا این کار حرفه‌ای است؟

آیا مشکل منتقدین، پاسخ غیر شرعی مصاحبه شوندست؟
آیا برداشت منتقدین، اقرار یا تمایل مصاحبه شونده برای استفاده از گوشت غیرمتعارف در فراورده‌های گوشتی است؟
آیا مصاحبه شونده، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فراورده گوشتی کشور، خارج از فضای طنز و شوخی جواب مجری رو اینگونه میداد؟
آیا منتقدین احتمالا فیلم کامل مصاحبه و  ارتباط و نتیجه‌گیری صحبت‌های قبل و بعد از این شوخی رسانه‌ای را دیدند؟
برای محدود کردن مصرف محصولات گوشتی فراوری شده دلایل زیادی وجود داره ولی قطعا استفاده از گوشت سگ و گربه و تاج خروس و ... آنقدر دور از ذهن و واقعیت هست (و البته بارها عمومیتش توسط متخصصین تکذیب شده) که قطعا نمیشود به کلیت این صنعت بزرگ نسبت داد.
شاید از نخبگان عرصه تولید و سلامت انتظار بیشتری میره که نسبت به هر چیزی که میبینند یا میشنوند اینطور شتاب زده عمل نکنند و احتمالا هیجانات عام جامعه رو دلیل محکمی بر اصالت تصورات جامعه ندانند و چه بسا برای اصلاح باورها باید کمک بیشتری بکنند.
بهر حال چه خوب بود مجری اینگونه سوال نمی‌کرد و شاید بهتر بود مهمان، جواب سوال غیرحرفه‌ای مجری رو شفاف‌تر می‌داد (شاید هم داده باشه) و قطعا بهتر بود که عده‌ای آگاهانه یا غیرعمد، اینگونه برش معنی‌دار به یک مصاحبه کامل و شاید پرمغز نمی‌زدند.

اسماعیل خاتمی‌مقدم

(چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸) ۱۵:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها