چهارشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۴۵۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حذف ارز دولتی واردات چای باعث تقویت چایکاران داخلی می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: افزایش قیمت چای با توجه به آسیب اندک آن به مصرف کنندگان موجب تقویت چایکاران کشور شده است و می‌توانند در آینده با توسعه باغات خود به خودکفایی دست پیدا کنیم.

نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص افزایش قیمت چای باتوجه به حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی واردات آن، گفت: افزایش قیمت چای با توجه به سرانه مصرف تاثیر منفی زیادی در اقتصاد خانواده‌ها ندارد.
 
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت چای با توجه به حذف ارز دولتی برای واردات این محصول باعث حمایت از کشاورزان می‌شود، تصریح کرد: به عنوان عضو کمیسیون کشاورزی اعتقاد دارم که باید از کشاورزان با فراهم کردن زمینه عرضه مناسب محصولات حمایت کرد تا به خودکفایی دست پیدا کنیم.
مقاومت کشور در مقابل تحریم‌ها به دلیل تولید و صادرات محصولات کشاورزی است
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقاومت و ایستادگی کشور در شرایط سخت تحریمی به دلیل تولید و صادرات محصولات کشاورزی است، ادامه داد: کشور از نظر مواد غذا و پوشاک که بخشی از مواد اولیه آن توسط دامداران تامین می‌شود مشکلات کمتری دارد.
 
افزایش قیمت چای با توجه به آسیب اندک آن به مصرف کنندگان موجب تقویت چایکاران کشور شده است
 
منطق اقتصادی موجود کشور بر حمایت از کشاورزان تاکید دارد
 
تربتی نژاد در پایان با تاکید بر اینکه باید بر اساس منطق اقتصادی که در کشور وجود دارد حمایت از کشاورزان را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت چای با توجه به آسیب اندک آن به مصرف کنندگان موجب تقویت چایکاران کشور شده است و می‌توانند در آینده با توسعه باغات خود به خودکفایی دست پیدا کنیم و اقتصاد کشاورزی را رونق دهیم./
(چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها