چهارشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۴۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کاهش قیمت میوه‌های تابستانی/حداکثر سود مجاز برای فروش میوه ۳۵ درصد است

کارگر گفت: هم اکنون قیمت تمامی اقلام میوه و صیفی به طور متوسط نسبت به هفته گذشته ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید، کمبودی در عرضه میوه و صیفی  نداریم.
وی افزود: براساس برآورد‌های صورت گرفته مبنی بر کاهش قیمت، تمامی اقلام میوه و صیفی به طور متوسط نسبت به هفته گذشته ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.
کارگر قیمت هر کیلو انگور رطبی را ۴ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انگور عسگری ۵ تا ۸ هزار تومان، انگور یاقوتی ۵ تا ۹ هزار تومان، آلبالو رسمی ۶ تا ۹ هزار تومان، آلو سیاه ۳ تا ۷ هزار تومان، آلو شابلون ۵ تا ۱۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷ تا ۱۷ هزار تومان، زرد آلو ۶ تا ۱۳ هزار تومان، سیب گلاب ۵ تا ۱۱ هزار تومان، شلیل سفید ۸ تا ۱۵ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۵ تا ۱۱ هزارتومان، گلابی ۸ تا ۱۶ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۹ تا ۱۵ هزار تومان، گیلاس صورتی ۵ تا ۱۰ هزار تومان، گیلاس مشکی ۴ تا ۸ هزار تومان، هلو انجیری ۷ تا ۱۳ هزار و انواع هلو ۴ تا ۱۰ هزار تومان است.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و ۵۰۰، طالبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان و ۵، هندوانه ۴۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ تومان، موز ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و انبه ۱۴ تا ۲۰ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
وی نرخ هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه‌ای ۳ تا ۵ هزار تومان، بامیه ۷ تا ۱۳ هزار تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان و ۵۰۰، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار تومان، سیب زمینی نو ۴ تا ۶ هزار تومان، غوره آبگیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و ۵۰۰، غوره عسگری ۴ تا ۷ هزار تومان، فلفل تند ریز ۸ تا ۱۲ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۳ تا ۵ هزار تومان و فلفل شیرین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان است.
کارگر با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در بازار گفت: هم اکنون هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۲ تا ۴ هزار تومان و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار تومان، کرفس ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار تومان، گوجه زیتونی فله ۵ تا ۸ هزار تومان گوجه فرنگی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و ۲۰۰، لوبیا سبز ۴ تا ۶ هزار تومان، هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان و ۵۰۰، لیمو ترش میناب ۷ تا ۱۴ هزار تومان و گل کلم گلخانه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به عرضه میوه از تمامی استان‌های کشور پیش بینی می‌شود که روند کنونی قیمت در فصل تابستان ادامه یابد.
کارگر در پایان با اشاره به اینکه اقلام میوه و صیفی کیفیت متفاوتی دارند، تصریح کرد: خرده فروشان برحسب فاکتور می‌توانند حداکثر ۳۵ درصد سود روی اجناس خود لحاظ کنند و در غیر این صورت به عنوان متخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

(چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها