چهارشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۷۴۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس اقتصاد

کمیسیون کشاورزی مجلس مخالف انتقال شرکت بازرگانی دولتی به وزارت صمت است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تصمیم سران قوا مبنی بر انتقال شرکت بازرگانی دولتی به وزارت صمت گفت: با توجه به اینکه رویکرد وزارت صمت به سمت واردات محصولات کشاورزی است با انتقال شرکت مذکور به این وزارتخانه قطعا تولید داخل ضربه خواهد خورد.

جلال محمود زاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیرامون تصمیم اخیر سران قوا مبنی بر انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران (GTC) به وزارت صمت گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران در مجلس هشتم زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت. ازجمله دلایل تصمیم گرفته شده در آن زمان این بود که گفته می‌شد، تولید، توزیع و نظارت محصولات کشاورزی نیازمند مدیریتی زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است.
وی ادامه داد: اینکه دو وزارتخانه مختلف یکی تولید و دیگری فروش و بازرگانی محصولات کشاورزی را بر عهده گیرد، زمینه‌ساز اختلافات مدیریتی گسترده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت مغایر با شعار سال است، گفت: با توجه به اینکه رویکرد وزارت صمت به سمت واردات محصولات کشاورزی است با انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به این وزارتخانه قطعا تولید داخل ضربه خواهد خورد. درحال حاضر بین وزارت جهاد و وزارت صمت در رابطه با سرانه مصرف محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. برای نمونه در سرانه مصرف برنج بین وزارت جهاد کشاورزی و صمت حداقل 10 کیلو اختلاف است. این موضوع قطعا در سیاست‌گذاری‌های آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است در زمان‌های که مازاد محصولات کشاورزی داریم، وزارت صمت از صادرات آن جلوگیری می‌کند و در زمان‌های که نباید محصولی وارد کشور شود، وزارت صمت اقدام به واردات می‌کند.
محمود زاده ضمن انتقاد از تصمیم سران قوا گفت: بنده با تصمیم انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت مخالف هستم. این تصمیم بسیار اشتباهی است. نتیجه این تصمیم سران قوا ناهماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و افزایش واردات است.
وی در پایان تصریح کرد: نامه‌ای در اعتراض به این موضوع به مقام معظم رهبری نوشته‌ایم. کمیسیون کشاورزی مجلس با این موضوع مخالف است. انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت به نفع واردکنندگان است.

(چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها