دوشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۷۳۸۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کمبود واکسن، تلفات مرغ را افزایش داد/قیمت هر کیلو مرغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران، افزایش تلفات به دلیل کمبود واکسن را یکی از عوامل کاهش عرضه و گرانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.
 
وی با اشاره به اینکه فروش مرغ گرم با نرخ بالاتر از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان مورد تایید نیست، افزود: اگرچه طی یک هفته اخیر، قیمت مرغ زنده تنها ۵۰۰ تومان نوسان داشته، اما مرغ گرم افزایش قابل توجهی را در بازار تجربه کرده است.
 
حجت گفت: با توجه به شرایط فعلی دما پیش بینی می‌شود که نوسان قیمت مرغ تا پایان مرداد به سبب کمبود عرضه در بازار ادامه یابد. اما با مساعد شدن وضعیت آب و هوا و افزایش وزن گیری لاشه‌ها امید است قیمت مرغ در شهریور به سبب تعادل عرضه و تقاضا روند نزولی به خود بگیرد.
 
استمرار نوسان قیمت مرغ تا اواسط شهریور / عرضه مرغ با نرخ ۱۷ هزار تومان جفا در حق مصرف کننده است
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی افزایش تلفات، کاهش وزن گیری لاشه ناشی از تنش‌های گرمایی و نبود کیفیت لازم واکسن‌های طیور را عامل اصلی کمبود عرضه و نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.
 
به گفته وی، هم اکنون در مناطق مختلف به طور متوسط یک هفته تا ۱۰ روز در وزن گیری لاشه تاخیر داریم که این امر موجب شده عرضه مرغ نسبت به جوجه ریزی تناسب لازم را نداشته باشد.
 
حجت نرخ مصوب هرکیلو ذرت در بنادر را یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو نهاده دامی با احتساب ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان کرایه حمل به دست مرغدار می‌رسد.
 
این مقام مسئول در پایان با انتقاد از تاخیر در بارگیری نهاده‌های دامی گفت: با توجه به افزایش کرایه‌های حمل و نقل، ارسال بار از مدت زمان ۳ هفته به یک ماه افزایش پیدا کرده که این امر در کنار تنش‌های گرمایی و افزایش تلفات ناشی از بی کیفیتی و کمبود واکسن‌ هزینه‌های تولید را افزایش داده است.
(دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸) ۱۸:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها