دوشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۳۶۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ضرورت هوادهی شبانه در استخرهای پرورش ماهی/کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

یک مقام مسئول گفت: با توجه به شرایط کنونی جوی، استخرداران پرورش ماهیان گرم آبی هوادهی شبانه را انجام دهند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از بارش پراکنده باران در مناطق شمال غرب و غرب کشور خبر داد و گفت: براساس بولتن‌های هواشناسی، امروز در شهر‌های شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده خواهیم داشت.
وی افزود: امروز برای مناطق جنوبی کشور همچون استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
حقیقت در توصیه‌ای به پرورش دهندگان ماهی گفت: با توجه به شرایط کنونی جوی به استخرداران پرورش ماهیان گرم آبی مناطق شمالی کشور توصیه می‌شود که هوادهی شبانه را حتما در استخر‌های خود انجام دهند.
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: طی ۲ تا ۳ روز آینده، دامداران و عشایر به منظور مراقبت از دام‌های خود از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.
به گفته وی، با توجه به روند افزایش دما، گاوداران مناطق مرکزی در ساعات اوج گرما نسبت به روشن کردن مه پاش اقدام کنند و همواره جیره غذایی واحد‌های خود را تغییر دهند.
حقیقت در توصیه‌ای دیگر به پسته کاران گفت: با توجه به ماندگاری هوای گرم به پسته کاران مناطق جنوب کشور توصیه می‌شود که از ترکیبات سولوپتاس در باغات خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها در فصل تابستان مربوط به نوار شمالی کشور است، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش در سال زراعی ۹۸-۹۷، بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با بیان اینکه بارش‌های اخیر، مشکلات کم آبی کشاورزان را مرتفع کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش دیگر کشاورزان همانند سال‌های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کشاورزان در منابع آب صرفه جویی نکنند.

(دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها