یکشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۷
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۷۳۳۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

کاهش ۲۰ درصدی قیمت برنج ایرانی در بازار/چای خارجی گران شد

آقاطاهر گفت: با توجه به آنکه کشت نو ظرف یک ماه آینده در بازار عرضه می‌شود، قیمت این محصول روند نزولی در بازار داشته است.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش ۲۰ درصدی قیمت برنج ایرانی در عمده فروشی‌ها خبر داد و گفت: با توجه به آنکه کشت نو ظرف یک ماه آینده در بازار عرضه می‌شود،  از این رو ازدیاد عرضه برنج  سال گذشته موجب شده تا قیمت این محصول روند نزولی در بازار داشته باشد.
به گفته وی، استمرار کاهش قیمت برنج ایرانی منوط به آن است تا در زمان عرضه برنج نو به بازار، تقاضای شرکت‌ها و سازمان‌ها به یکباره افزایش چشمگیری نیابد.
آقاطاهر با اشاره به اینکه قیمت برنج خارجی در بازار تغییری نداشته است، بیان کرد: با استمرار ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات برنج خارجی، بازار این محصول همچنان در آرامش به سر می‌برد.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار اقلام اساسی گفت: با توجه به آنکه واردات مواد غذایی با ارز نیما و ۴۲۰۰ تومانی صورت می‌گیرد، در نتیجه کاهش نرخ ارز نمی‌تواند بر قیمت محصولات در بازار تاثیر گذار باشد.
وی با اشاره به اینکه بازار حبوبات در یک ماه اخیر از تعادل نسبی در بازار برخوردار است، افزود: البته قیمت حبوبات بسته بندی به سبب هزینه‌های سورت، دستچین و ... افزایش پیداکرده است.
آقاطاهر درباره آخرین وضعیت بازار روغن گفت: روغن مطابق با قیمت گذاری که سازمان حمایت انجام داده، در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد و مشکلی در توزیع وجود ندارد.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به دلایل افزایش قیمت چای در بازار بیان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما به واردات دلیل اصلی رشد ۱۱۰ تا ۱۳۰ درصدی قیمت چای خارجی در بازار به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: از ۱۵ خرداد تمامی محموله‌های چای که در گمرک بودند، با ارز نیمایی ترخیص شدند و همین موضوع موجب شد تا قیمت این محصول با نوساناتی در بازار روبرو شود.
آقاطاهر ارز ۴۲۰۰ تومانی را ارز حمایتی تلقی کرد و گفت: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات برخی کالا‌ها منجر به خروج محصول از مرز‌های ایران می‌شود، در حالیکه با واقعی شدن نرخ ارز دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد.
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه قیمت برنج خارجی، شکر و روغن به سبب اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نباید در بازار نوسانی داشته باشد، تصریح کرد: این در حالی است که قیمت شکر در ماه‌های اخیر با نوسانات چشمگیری در بازار روبرو شد و هم اکنون به سبب مشکلات در سیستم توزیع با نرخ مصوب ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار به فروش نمی‌رسد.

(یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها