یکشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۸۷۳۲۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

کشتی های ایرانی در برزیل روز یکشنبه به سمت ایران راه می افتند

دو کشتی ایرانی که هفته ها در بندر برزیل سرگردان بودند می‌توانند پس از سوختگیری به مسیر خود ادامه دهند .

دو کشتی ایرانی که هفته ها در بندر برزیل سرگردان بودند می‌توانند پس ازسوختگیری به مسیر خود ادامه دهند . دادگاه عالی برزیل شرکت نفت دولتی پترولیوم برزیلیرو را موظف کرد به این کشتی ها سوخت رسانی کند.
 
این کشتی ها پس از اینکه شرکت نفت دولتی برزیل که به آن پتروبراس هم می‌گویند، به خاطر تحریم های آمریکا از فروش سوخت به آنها خودداری کرد، در سواحل برزیل سرگردان بودند.
 
سوختگیری یکی از این کشتی‌ها با نام باوند حدود 5 صبح به وقت محلی آغاز شده و انتظار می‌رود با بار ذرت در ساعت 9 شب به سمت ایران حرکت کند.
 
به گفته سخنگوی اتحادیه بنادر برزیل، سوخت گیری کشتی دیگر با نام ترمه ساعت 1 صبح به وقت محلی آغاز شده و این کشتی در ساعت یک بعد از ظهر به سمت بندر اینبیتوبا حرکت می کند .قرار است در این بندر غلات برای صادرات بارگیری کند.
 
روبرتو کاستلو برانکو، مدیرکل پتروبراس گفت این شرکت از دستور یک دادگاه عالی در برزیل برای سوخت رسانی به کشتی های حاوی غلات ایران اطاعت می کند.
 
سوخت رسانی به این کشتی ها پایان تنش های طولانی مدتی بود که خودداری پتروبراس از سوخت رسانی به وجود آورده بود.
 
این کشتی‌های ایرانی برای بیش از 50 روز در بندر پاراناگواس سرگردان بودند و در آخر همین هفته با حدود 100 هزار تن غلات به ارزش 26.5 میلیون دلاربه ایران باز می گردند.
(یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها