شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۷۳۱۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فروش میوه‌های تنظیم بازاری برون‌سپاری شد/ ربطی به ما ندارد

سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به واگذاری فروش میوه های تنظیم بازاری به اتحادیه باغداران ازطریق مزایده،اعلام کرد:این اتحادیه بخش عمده محصول خریداری شـده راراسا یا نیابتا صادر کرده است.

 این سازمان با ارائه توضیح پیرامون مباحث مطرح شده مبنی بر تأخیر در عرضه سیب‌های تنظیم بازاری، اعلام کرد: طرح تنظیم بازار میوه شب عید، درسالجاری با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی به سازمان تعاون روستایی به شماره ۰۲۰/۱۸۴۱۸ مورخ ۹۷.۹.۲۰ و تشکیل کمیته ملی راهبردی، آغاز و حدود ۲۴۰۰۰ تن سیب درختی و ۴۰ هزار تن پرتقال مورد نیاز استان‌ها تهیه و تحویل آنها شد.
 
همچنین حسب مصوبه کمیته مذکور حدود ۶۰۰۰ تن سیب درختی نیز بعنوان ذخیره احتیاطی خریداری و ذخیره سازی شد. رصد مستمر بازار میوه و بررسی قیمتها ضرورت ورود دولت و توزیع میوه از هفته پایانی اسفند ۹۷ را اقتضا نمود که بلافاصله توزیع سیب و پرتقال ذخیره شده در کشور از سطح شهرها تا عمق روستاها با قیمت‌های کنترل شده و یکسان زیر نظر کمیته راهبردی استان‌ها آغاز شد و تا اواخر فروردین ۹۸ استمرار یافت. سیب درختی مازاد طرح مذکور حسب تصمیمات بند یک سایر دستورات جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور مورخ ۹۸.۱.۲۰ در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار تهران قرار گرفت تا با قیمت‌های مصوب آن سازمان در سطح شهر تهران توزیع شود.
 
به دلیل روند کند توزیع و استعداد فساد پذیری محصول، کارگروه تنظیم بازار در بند ۴ تصمیمات جلسه مورخ ۹۸.۲.۱۶ خود فروش باقیمانده محصول را از طریق مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی مصوب و به این سازمان تکلیف کرد که فوراً اقدام قانونی انجام، و اتحادیه سراسری تعاونیهای باغداران کشور بعنوان برنده مزایده ،۱۷۱۰ تن محصول ذخیره شده دریکی از سردخانه‌های شهرستان دماوند را در مورخ ۹۸.۳.۸ از سازمان تعاون روستایی خریداری و تملک نموده است. حسب اطلاع اخذ شده، اتحادیه مذکور بخش عمده از محصول خریداری شده را راسا و یا نیابتا صادر نموده و در حال حاضر مشغول فروش حدود ۵۰۰ تن باقیمانده محصول خود از طریق صادرات و ارسال پس سورت آن به کارخانجات کنسانتره است که به لحاظ حقوقی ارتباطی با این سازمان ندارد.
(شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸) ۱۸:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها