شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۳۰۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش قیمت محصولات کشاورزی نشان از نیاز به تغییر در این حوزه داشت

یک عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بازگشت اختیارات مدیریت توزیع و بازار محصولات کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، گفت که افزایش قیمت محصولات کشاورزی نشان از نیاز به تغییر در این حوزه داشت.

محمدرضا فرشچیان اظهار کرد: آنچه که در ماه‌های گذشته و با توجه به افزایش قیمت محصولات کشاورزی در بازار رخ داد، مشخص کرد که ساختار مدیریتی فعلی نیاز به تغییر دارد و از این رو بررسی این مشکلات و برنامه‌ریزی برای بهبودشان می‌تواند جنبه مثبت داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا انتقال اختیارات به وزارت صمت، به بهبود قیمت‌ها یا افزایش نظارت‌ها کمک خواهد کرد؟ گفت: درباره این مسئله باید دستگاه‌های نظارتی اظهارنظر کنند اما به نظر می‌رسد در این حوزه تغییر جدی رخ نخواهد داد، زیرا همانطور که بر وزارت صمت نظارت می‌شود، بر وزارت کشاورزی نیز نظارت می‌شد. از این رو جنبه‌های مثبت این تغییر را باید در دیگر حوزه‌ها رصد کرد.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبديلی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در شرایط فعلی باید مدیریت بازرگانی ایران چالاک و تخصصی باشد، تصریح کرد: امروز تحریم‌ها به طور خاص فعالیت‌های بین‌المللی ما را هدف قرار داده‌اند و برای آنکه بتوانیم از آن‌ها عبور کنیم، باید تلاش کرد بهترین شرایط برای عبور از فشارها فراهم شود.
فرشچیان ادامه داد: بدنه اقتصادی دولت در ایران بسیار گسترده و پیچیده است، آن هم در شرایطی که ما باید تلاش کنیم فضای کاری‌مان کوچک، چابک و در عین حال تخصصی باشد.
وی با مثبت ارزیابی کردن احیای وزارت بازرگانی، گفت: اگر این طرح به تاسیس یک وزارتخانه تخصصی که در کوتاه‌مدت‌ترین زمان ممکن، بهترین تصمیم‌ها را بگیرد تبدیل شود، قطعا می‌توان انتظار داشت از دل این طرح نتایج مثبتی به دست آید.
سال ۱۳۹۱ امور سیاست‌گذاری و نظارت بازرگانی در محصولات کشاورزی به وزارت کشاورزی منتقل شد تا در حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، صادرات، واردات و عوارض گمرکی و موارد دیگر؛ تصمیم‌گیری کند و حتی نظارت بر قیمت کالاهای کشاورزی هم بر عهده این وزارتخانه بود؛ اما براساس مصوبه اخیر شورای عالی اقتصادی و مصوبه سران قوا، مجددا این بخش به وزارت صنعت بازگشت.

(شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها