سه شنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۷۲۱۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فروش سیب‌زمینی بالاتر از ۵۹۰۰ تومان گران‌ فروشی است/ عرضه سیب‌زمینی تابستانه بیش از نیاز ماهانه

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم سیب‌زمینی از کشاورزان ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود و بر اساس قیمت مصوب در میادین میوه و تره‌بار باید ۵ هزار و ۳۰۰ تا حداکثر ۵ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه شود.

حسین اصغری با تاکید بر اینکه فروش سیب‌زمینی بیش از قیمت‌های مصوب در میادین میوه و تره‌بار گران فروشی است، اظهار کرد: بر اساس آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه وتره‌بار قیمت مصوب هر کیلوگرم سیب‌زمینی در میادین میوه وتره بار ۵ هزار و ۳۰۰ تا حداکثر ۵ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است.
 
وی قیمت خرید هر کیلوگرم سیب‌زمینی از کشاورزان در مزارع را ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد.
 
اصغری با رد شایعه کاهش تولید و عرضه سیب‌زمینی، اظهارکرد: تولید سیب‌زمینی تابستانه بیش از پیش‌بینی ما و بیش از نیاز کشور است.
 
به گفته وی؛ وزارت جهادکشاورزی برای کشت تابستانه سیب‌زمینی سطحی معادل ۲۱ هزار و ۲۰۰ هکتار با تولید ۸۹۲ هزارتن پیش‌بینی کرده بود در حالی که این سطح به ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار با پیش بینی تولید ۹۴۰ هزار تن می رسد.
 
اصغری میزان نیاز ماهانه مصرف سیب‌زمینی در کشور را به طور متوسطه ۳۰۰ هزار تن عنوان کرد.
 
وی گفت: با توجه به افزایش تولید سیب‌زمینی تابستانه ما مازاد ۳۱ هزار تنی در هر ماه تابستان را داریم.
 
اصغری در پاسخ به این پرسش که در برآورد میزان نیاز مصرف ماهانه نیاز صنایع نیز در نظرگرفته شده است، اظهار کرد: برخی از ماه‌های سال مصرف سیب‌زمینی صنایع افزایش پیدا می‌کند که ۱۰ تا ۱۵ هزار تن به نیاز مصرف ماهانه این محصول در کشور اضافه می‌کند با این حال میزان مورد نیاز کمتر از میزان تولید و عرضه سیب‌زمینی در تابستان خواهد بود.
 
مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: هم اکنون سیب‌زمینی ۴ استان کرمانشاه، همدان، لرستان و آذربایجان شرقی در حال عرضه به بازار است.
 
اصغری گفت: با توجه به میزان عرضه سیب‌زمینی به بازار انتظار می‌رود بازار این محصول در تابستان کاملا متعادل باشد.
 
به گزارش ایلنا؛ در حالی وزارت جهاد کشاورزی فروش سیب‌زمینی بالاتر از ۵ هزار و ۹۰۰ تومان را گران‌ فروشی می‌داند که اتحادیه صنف بار فروشان میوه و تره بار قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی را تا ۶ هزار ۵۰۰ تومان تعیین کرده است.
(سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها