یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۱۷۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

وعده سازمان حمایت برای کاهش قیمت سیب‌زمینی تا ۱۵ روز دیگر

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اعلام اینکه قیمت تخم‌مرغ در ستاد تنظیم بازار ۷۵۰۰ تومان مصوب شده و با قیمت بالاتر از آن برخورد تعزیراتی می‌شود، گفت: بر اساس آمار تولید و برداشت‌ سیب‌زمینی، قیمت این محصول در ۱۵ روز آینده کاهش می‌یابد.

عباس تابش تاکید کرد: با این مصوبه که لازم الاجراست، انتظار داریم بخش تولید این اقلام، شرایط بهتری داشته باشند و به لحاظ تولید و عرضه در بازار مشکلی نداشته باشند.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: قیمت نهایی مرغ بر اساس پیشنهاد وزارت کشاورزی و طبق نظر ستاد تنظیم بازار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده که بر همین مبنا قیمت مرغ زنده نیز ۸۵۵۰ تومان تعیین شده است.
وی با اشاره به دریافت گزارش تخلف گرانفروشی در عرضه مرغ و تخم‌مرغ در سطح بازار، گفت: باتوجه به مصوبه موجود در صورت احراز تخلف، بازرسان سازمان حمایت گزارش تخلف مربوطه را تنظیم و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند کرد.
تابش تصریح کرد: واحدهای عرضه مکلفند فاکتور خرید و فروش خود را جهت رسیدگی دقیق‌تر به بازرسان ارائه کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: همه کشتارگاه‌ها مکلف هستند قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی مرغ را روی بسته‌بندی‌های انجام شده اعمال کنند و در صورت اقدام غیر از این، با آنها برخورد قانونی لازم انجام خواهد گرفت.
طبق اعلام شاتا، وی در مورد نوسانات قیمتی سیب زمینی در سطح بازار با اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: سیاست اعمال عوارض صادرات سیب زمینی در دستور کار است.
تابش گفت: بر اساس آمار تولید ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و طی برداشت‌های این محصول کشاورزی در ۱۵ روز آینده، قیمت سیب زمینی متعادل خواهد شد.

(یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸) ۱۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها