یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۱۷۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ایران و ایتالیا در زمینه تولید نهال و کشت بافت همکاری می‌کنند

نمایندگان بخش‌ خصوصی ایران و ایتالیا در نشستی راه‌های همکاری برای تولید محصولات کشت بافت و نهال گواهی شده را بررسی کردند.

محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست با «لوئیجی کاتالانا»، رئیس مرکز نهال گواهی شده ایتالیا، بر ضرورت همکاری بخش خصوصی دو کشور در زمینه تولید محصولات کشت بافت و نهال گواهی شده تاکید کرد و گفت: با حضور بخش خصوصی قطعاً همکاری بین ایران و ایتالیا توسعه پیدا می‌کند.
در این نشست، رئیس مرکز نهال گواهی شده ایتالیا با اشاره به ساختار تولید نهال گواهی شده ایتالیا و اتحادیه اروپا، اظهار کرد: ایران از زیرساخت‌های تحقیقاتی و فنی خوبی در زمینه تولید نهال گواهی شده و کشت بافت برخوردار است.
وی با بیان اینکه دو مدل برای تولید نهال گواهی شده وجود دارد، افزود: گواهی‌های اروپایی و گواهی‌های شرقی، هر دو استاندارد هستند و کشور ایران از گواهی‌های شرقی استفاده می‌کند.
کاتالانو ادامه داد: همه این گواهی‌ها مورد تأیید فائو است و اصول ساختاری مشابه‌ای دارد.
وی هدف از حضور خود در ایران را افزایش همکاری‌های مشترک در حوزه نهال گواهی شده عنوان کرد و ادامه داد: پیشنهاد همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف در این بخش پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز نهال گواهی شده ایتالیا اولین مساله در حوزه نهال را تأمین رقم گیاه کشت بافتی عنوان کرد و افزود: همچنین باید بررسی شود تا چه ارقام جدیدی برای دو کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: همچنین می‌توان انواع مباحث تکنیکی در مدیریت باغ نیز همکاری و تبادل نظر داشت.
رئیس مرکز نهال گواهی شده ایتالیا با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف حوزه کشت بافت و نهال گواهی شده، گفت: در این دوره‌های آموزشی تکنیک‌های به روز در خصوص حفظ بهداشت، سلامت و افزایش کیفیت آن آموزش داده شود.
در این نشست، مقرر شد تا در آینده نزدیک تیم مشترک از ایران و ایتالیا تشکیل تا در زمینه‌های مشخص شده جزئیات همکاری اعلام و عملیاتی شود؛ همچنین این تیم بازدیدی را نیز از مراکز فعال ایتالیا خواهند داشت.

(یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸) ۱۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها