یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۱۵۹
گزارشگر : ۳۵۱۴
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس سرویس عمومی
با همکاری فروشگاه شهروند و شهرداری تهران؛

بطری و شیشه بدهید دوچرخه برقی هدیه بگیرید

به گزارش فودنا و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مجموعه فروشگاهی شهروند با همکاری شهرداری در ابتکاری جالب با نصب دستگاه‌های خود دریافت بطری (RVM) در ۵۰ نقطه شهر تهران اقدام به جمع آوری انواع بطری‌ پلاستیکی، شیشه‌ای و فلزی می‌کند.

بهره برداری از این دستگاه‌ها که در شعب فروشگاه شهروند نصب شده است، توسط حناچی، شهردار تهران آغاز شد. این دستگاه‌ها قابلیت تحویل گرفتن خودکار انواع بطری را دارد و در ازای هر بطری برگه‌ای به شهروندان جهت شرکت در قرعه کشی ماهانه یک دوچرخه برقی می‌دهد.
 
سریع القلم مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، در حاشیه افتتاح مراسم رونمایی از نخستین دستگاه خود دریافت بطری شیشه و پت در این فروشگاه گفت: اولین دستگاه خود دریافت انواع بطری‌های نوشیدنی (RVM) را خریداری و مورد بهره برداری قرار دادیم.
 
مدیر عامل شهروند با تاکید بر سیاست تشویقی برای دریافت پسماند ارزشمند گفت: زمانی که شهروندان بطری شیشه و پلاستیک را به دستگاه تحویل می‌دهند دستگاه به آن‌ها رسید می‌دهد و شهروندان پس از آن روی رسید نام و شماره تلفن خود را درج میکنند و در صندوق قرعه کشی قرار میدهند.
 
سریع القلم گفت: در پایان هر ماه قرعه کشی انجام می‌شود و به قید قرعه یک دستگاه دوچرخه برقی به شهروندان اهدا می‌شود.
 
مدیر عامل فروشگاه شهروند با اشاره به ویژگی‌های دستگاه گفت: این دستگاه با قابلیت پرس همزمان میتواند بارکد، جنس، رنگ شیشه، پت و بطری را در خود ذخیره کند.
 
سریع القلم در توضیح ظرفیت دستگاه خود دریافت انواع پت بطری و شیشه گفت: این دستگاه ظرفیت ۲هزار تا ۲هزار و ۵۰۰ پت را دارد.
 
او گفت: این دستگاه دارای ۳مخزن است که مخزن اول برای الومینیوم، مخزن دوم برای بطری پلاستیکی و مخزن سوم برای شیشه است.
 
مدیر عامل شهروند با تاکید بر توانایی افزایش مخازن این دستگاه تا ۸دمحزن گفت: با استفاده از این دستگاه میتوان پسماند را درمبداء تفکیک کرد و پسماند ارزشمند را جداسازی و بسیاری از هزینه‌های جاری این بخش را کاهش داد.
 
سریع القلم با اشاره به نقش تکنولوژی در بازیافت گفت: شرکت شهروند در دوره جدید مدیرت شهری همواره جزء اولین شرکت‌هایی بوده که تکنولوژی را در خدمت شهروندان قرار داده و با بهره گیری از فناوری‌های روز دنیا خدمات مطلوب تری به مشتریان خود ارائه کرده است.
 
او با اشاره به اهدف به کارگیری این دستگاه گفت: دریافت راحت و سریع انواع پسماند‌های خشک از شهروندان و ذخیره‌سازی آن‌ها برای ارسال به مراکز بازیافت جزء یکی از اهداف استفاده و به کارگیری این دستگاه است.
 
سریع القلم با برشمردن یکی دیگر از ویژگی‌های استفاده از دستگاه خود دریافت بطری و شیشه گفت: یکی دیگر از ویژگی مهم استفاده از دستگاه خود دریافت انواع بطری‌های نوشیدنی (RVM) مشارکت شهروندان در امر بازیافت و تفکیک زباله است.
 
مدیر عامل فروشگاه شهروند گفت: شاید یکی از دلایلی که شهروندان تفکیک زباله را جدی نگرفته اند را در عدم مشارکت آن‌ها در این کار دانست که با ورود این دستگاه شهروندان بیش از پیش با تفکیک و بازیافت زباله آشنا و مشارکت کاملی در این حوزه داشته باشند.
 
لازم بذکر است بر اساس گزارش‌ها سالانه بیش از ۱۷۷ هزار تن پلاستیک در ایران تولید می‌شود، یعنی ۴ درصد از نفت تولید شده در کشور، صرف تولید مواد پلاستیکی می‌شود و حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال طول می‌کشد تا این مواد پلاستیکی تجزیه و نابود شوند.
 
تولید انواع پلاستیک در جهان اثرات مخربی بر محیط زیست و زندگی جوامع بشری گذاشته است. در واقع با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، انسان به سمت تولید موادی روی آورد که علی‌رغم برخی از کارکرد‌های مفیدش، ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری را نیز به همراه داشت.
 
حال بیشتر کشور‌های دنیا برای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی، سعی دارند که تولیدات مواد پلاستیکی خود را کاهش دهند، به همین منظور کنوانسیونی در سازمان ملل وضع شد که بر اساس آن موادی که مستقیما به آب ریخته می‌شوند، باید زیست تجزیه‌پذیر باشند. نکته مهم و قابل توجه این است که بخش عمده از این مقدار پلاستیک را بطری‌ها تشکیل می‌دهند.
(یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸) ۱۴:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها