یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۷۱۵۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار توسط اتحادیه مرغداران الزامیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کمبود و نبود گوشت مرغ در بازار از سوی اتحادیه مرغداران استان پذیرفتنی نیست.

حیدر نعمتی در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد واحدهای مرغداری استان بیش از میزان مصرف مردم در ایلام مرغ تولید می‌کنند و قیمت مرغ نیز به صورت کشوری اعلام نهایی شده اتحادیه مکلف است مرغ مورد نیاز مردم استان را تامین کند.
 
وی از اتحادیه مرغداران استان خواست به گونه‌ای برنامه ریزی کند که بازار ایلام با کمبود مرغ مواجه نشود.
 
معاون استاندار ایلام گفت: بر اساس مصوبه وزارت صنعت قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۱۲۹ هزار ریال اعلام شده که این مصوبه لازم الاجراست و کسی حق ندارد بیش از این قیمت از مصرف کننده دریافت کند زیرا واحدهای تعزیری با متخلفین برخورد قانونی خواهد کرد.
 
نعمتی ادامه داد: البته جرئیات قیمت آن نظیر قیمت جوجه یک روزه؛ مرغ زنده، تحویل درب کشتارگاه و سهم خرده فروش هنوز ابلاغ نشده که بزودی قیمت از سوی ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ می‌شود و هیچ تاثیری در قیمت نهایی مرغ برای مصرف کننده ندارد.
 
وی افزود: قیمت گذاری کالاهای اساسی که از ارز دولتی برای تامین آنها استفاده می‌شود توسط ستاد تنظیم بازار کشور تعیین و استان‌ها هیچ دخل و تصرفی در تعیین قیمت آن ندارند.
 
معاون اقتصادی استاندار ایلام در ادامه به بررسی وضعیت اجرای طرح شهرک صنفی ایلام پرداخت و گفت: روند اجرای این طرح بر اساس برنامه زمانبندی مناسب نیست که باید شهرک صنعتی و دستگاه های خدمات رسان بیش از پیش پای کار باشند.
 
نعمتی یادآور شد: بحث تامین آب، گاز رسانی و برق رسانی باید همزمان اجرا شود تا بتوان در کوتاهترین زمان این طرح اجرا شود.
 
وی همچنین از شهرک صنعتی استان خواست با توجه به مجری بودن در طرح شهرک صنفی برآورد دقیق پس از بازدید میدانی از وضعیت صنوف آلاینده انجام دهد و میزان زمین و مکان مناسب برای انتقال آنها را برآورد و نهایی کند تا پس از انتقال این واحدها با مشکل مواجه نشوند.
 
نعمتی اظهار داشت: به عنوان مثال برخی از واحدهای صنفی بزرگ و بصورت کارگاهی هستند اما برخی واحدهای دیگر بسیار کوچک می باشند که باید شرایط و وضعیت آن در این انتقال مد نظر قرار گیرد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار است در شهرک صنفی ایلام ۶۰۰ واحد آلاینده از سطح شهر ایلام منتقل شوند.
 
کاهش ترافیک، رعایت مبلمان شهری، کاهش آلایندگی و… از مهمترین تاثیرات خروج واحدهای آلاینده و مزاحم به خارج از شهر است.
(یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸) ۰۹:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها