دوشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۰۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

توزیع میوه‌های شب عید با ۳ ماه تاخیر/نیازی به ذخیره سازی میوه نیست

دارایی نژد گفت: میوه‌های شب عید که باید با نرخ دولتی اواخر اسفند ۹۷ وارد بازار می‌شد با تاخیر سه ماهه به بازار آمده است.

مصطفی دارایی نژاد تصریح کرد: متاسفانه شاهد توزیع میوه‌هایی در سطح میدان مرکزی تره بار تهران هستیم که دولتی و از نوع تنظیم بازاری سال ۹۷ است.
وی گفت: سیب و پرتقالی که دولت بدون مشورت با اتحادیه بار فروشان برای ذخیره سازی خریده بود با قیمت بسیار پایین و خارج از فصل تنظیم بازار به فروش رسیده است.
وی افزود: زمانی که پرتقال ۱۵۰۰ تومان بود اعلام کردند که می‌خواهند ذخیره سازی کنند و پرتقال را کیلویی ۳۵۰۰ تومان و سیب را کیلویی ۷۰۰۰ تومان خریداری کردند و حالا هما میوه‌ها را کیلویی ۱۰۰۰ تومان شرکت تعاونی روستایی در میدان مرکزی به فروش گذاشته که این کار خیانت به بیت المال است.
رییس اتحادیه بار فروشان گفت: تمام این میو‌ها باید در اسفند سال ۹۷ در میدان به طور کامل توزیع می‌شد تا به تنظیم بازار کمک کند، اما تنظیم بازار که صورت نگرفت، بلکه بازار الباقی میوه‌ها رو هم نابود کرد.
وی افزود: میو‌های جا مانده از تنظیم بازار را حالا موقعی به میدان آورده اند که انواع میوه از شلیل و هلو و گیلاس و ده‌ها قلم دیگر در میدان وجود دارد.
دارایی نژاد در باره شیوه نادرست ذخیره سازی از سوی دولت گفت: متاسفانه این اشتباه را وزارت جهاد کشاورزی حدود ۱۰ سال است که انجام می‌دهد و امیدواریم وزارت جهاد و ستاد تنظیم بازار با مشورت اتحادیه این روش را اصلاح کنند چرا که فقط به ضرر مردم است و تنظیم بازار باید دست خود اتحادیه باشد و دولت فقط نظارت کند.
وی در پایان افزود: از الان به وزارت جهاد اعلام می‌کنیم که به هیچ وجه امسال نیازی به ذخیره سازی هیچ میوه‌ای نیست مگر آنکه بلایای طبیعی مشکل خاصی را در کمبود میوه ایجاد کند.

(دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸) ۰۷:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها