یکشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۰۳۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ ضرورت برقراری سیستم سرمایشی در واحدهای گاو شیری

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به روند افزایش دما در مناطق جنوبی به گاوداران شیری توصیه می‌شود که در ساعات اوج گرما سیستم سرمایشی واحد‌های خود را روشن کنند.

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز در برخی مناطق سواحل خزر، اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق است.
وی با اشاره به اینکه امروز در غرب مازندران، شرق گیلان و ارتفاعات البرز بارش از شدت بیشتری برخوردار است، افزود: بنابر بولتن های هواشناسی از روز دوشنبه برای اکثر مناطق کشور آسمان صاف پیش بینی می شود.
حقیقت در توصیه ای به کشاورزان تصریح کرد: با توجه به وقوع پدیده گرد و خاک در نواحی مرکزی به کشاورزان استان های شمالی توصیه می شود که نسبت به سم پاشی و محلول پاشی مزارع و باغات خود اجتناب کنند و همواره مراقب آب استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی باشند.
مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی ابه عشایر مناطق البرز، شمال مازندران و گیلان توصیه می شود که نزدیک رودخانه های فصلی نشوند، ضمن آنکه زنبورداران این مناطق مراقب کندوهای خود باشند.
به گفته وی، با توجه به روند افزایش دما در مناطق جنوبی تا پایان هفته به گاوداران شیری توصیه می شود که در ساعات اوج گرما سیستم سرمایشی واحدهای گاوداری را روشن کنند و همواره  در اسرع وقت نسبت به ایجاد سایه بان برای گاوداری های خود اقدام کنند.
حقیقت با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها در فصل تابستان مربوط به نوار شمالی کشور است، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش در سال زراعی ۹۸-۹۷، بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه مشکل کمبود منابع آبی کشاورزان تا حدودی مرتفع شده است، تصریح کرد: با توجع به شرایط مساعد بارش و فراوانی آب های سطحی دیگر کشاورزان همانند سال های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کشاورزان در منابع آب صرفه جویی نکنند.

(یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸) ۱۱:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها