پنج شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۹۷۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نخستین محموله شتر شیری وارد سیستان و بلوچستان شد

مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله شتر شیری در پی تصویب واردات این نوع شتر در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی از طریق مرز میرجاوه وارد این استان شد.

محمد قاسمی روز پنجشنبه اظهار داشت: در پی تصویب واردات شتر شیری در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در راستای توسعه پرورش شتر در این استان نخستین محموله شتر شیری روز گذشته از طریق مرز پاکستان وارد زاهدان شد.
وی افزود: این محموله شامل ۹۰ نفر شتر شیری است که توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال وارد سیستان و بلوچستان شده است.
مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان با اخذ مجوز از جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها نسبت به واردات شتر شیری به این استان اقدام کنند.
وی تصریح کرد: پرورش شتر شیری از لحاظ اقتصادی برای کشاورزان سیستان و بلوچستان به صرفه است.
قاسمی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای سیستان و بلوچستان در پرورش شتر و وجود نیمی از شتر کشور در آن، برنامه توسعه پرورش شتر بویژه پرورش شتر شیری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با ایجاد ظرفیت های جدید و افزایش تولید شیر و گوشت شتر به روش های نیمه صنعتی شرایط ایجاد واحدهای کاملاً صنعتی با تجهیز شیردوش و شیر سرد کن و با تکیه بر واردات شترهای پر تولید شیری فراهم شده است.

(پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸) ۰۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها