پنج شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۹۷۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

چهار هزار میلیاردریال به عشایر برای تولید گوشت قرمز پرداخت شد

رئیس سازمان امور عشایری گفت: چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز بهار ۹۸ به عشایر کشور پرداخت شد.

کرمعلی قندالی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق ییلاقی و عشایری شهرستان مهدیشهر استان سمنان افزود: در ۲ سال گذشته بیش از هشت هزار میلیارد ریال برای تولید گوشت قرمز به عشایر کشور تسهیلات پرداخت شده است
وی خاطر نشان کرد: از سال‌های ۹۳ تا ۹۶ بیش از ۶۶ هزار کیلومتر از ایل راه‌های کشور در سامانه‌های اینترنتی ثبت شد.
قندالی تصریح کرد: از محل اعتبارهای مدیریت بحران بیش از ۶ هزار میلیارد ریال به عشایر کشور در چهار سال گذشته پرداخت شد که این اعتبار با کارمزد چهار درصد، ضمانت گردشی و با بازپرداخت پنج ساله است.
وی تصریح کرد: از این میزان اعتبار یک هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ در بخش عشایری توزیع شد که این اعتبارها در تأمین نهاده‌های دامی به خصوص جو برای خوراک دام تأثیرگذار بوده است.
رئیس سازمان امور عشایری گفت: در بیش از هفت هزار هکتار از مراتع عشایر کشور در سال‌های گذشته گیاهان دارویی کشت شد که این رقم در سال ۹۸ به ۱۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.
رئیس سازمان امور عشایری با بیان اینکه سمنان یکی از استان‌های شاخص در حوزه تولید و بهره برداری مطلوب عشایر از مراتع است، ادامه داد: سرانه دام و مراتع عشایر سمنان به ترتیب ۲.۲ و ۲ برابر متوسط کشوری است.
استان سمنان چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی عشایری دارد، عشایر استان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

(پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸) ۰۹:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها