چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۹۶۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی گندم در استان لرستان به ۴۰۰ هزار تن رسید

بیرانوند گفت: خرید تضمینی گندم در استان لرستان در سال جاری ۴۰۰ هزار تن و دانه کلزا ۴ هزار تن پیش بینی شده است.

حجت اله بیرانوند سرپرست شرکت فله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ استان لرستان، در جریان بازدید از سیلوی ۵۰ هزار تنی کمالوند خرم آباد با بیان اینکه در سال ۹۸ خرید تضمینی گندم در استان لرستان حدود ۴۰۰ هزار تن و دانه کلزا ۴ هزار تن است، اظهار کرد: امسال در مناطق جنوبی این استان ۲۰ درصد افزایش خرید تضمینی گندم داشتیم.
وی افزود: تا کنون ۹۱ هزار تن گندم و ۱۵۰۰ تن دانه کلزا از کشاورزان استان لرستان خرید تضمینی شده است.
بیرانوند درباره پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران این استان اظهار کرد: تاکنون حدود ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران و کلزاکاران را پرداخت کرده ایم.
سرپرست شرکت فله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ استان لرستان میزان خرید تضمینی گندم استان لرستان در سال گذشته را ۳۶۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: در سال‌هایی که در این استان بارندگی‌های خوب داشته ایم خرید گندم تا ۵۱۰ هزار تن هم صورت گرفته است.
وی ظرفیت سیلو‌های این استان را ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم این ظرفیت در سال آینده به یک میلیون تن برسد.
بیرانوند تصریح کرد: ۱۵۰ هزار تن از ظرفیت سیلو‌های استان لرستان، دولتی و مابقی مربوط به بخش خصوصی است.
سرپرست شرکت فله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ استان لرستان ظرفیت آسیابانی این استان را ۷۵۰ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ کارخانه آرد در استان لرستان فعال هستند.
وی اظهار کرد: بخشی از آرد تولید شده استان که از محل واردات موقت گندم تهیه می‌شود به کشور‌های آسیای میانه وعراق صادر می‌شود.
سرپرست شرکت فله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ استان لرستان در پایان با اشاره به سطح اراضی این استان، تصریح کرد: سطح اراضی دیم استان ، ۱۹۵ هزار هکتار و اراضی آبی را ۵۰ هزار هکتار تشکیل می دهد.

(چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸) ۱۴:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها