سه شنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۹۲۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ورود بخش خصوصی مانع تحقق هدفگذاری خرید تضمینی گندم است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: طرح خرید تضمینی ۱۱۵ هزار تن گندم توسط دولت، به دلیل ورود بخش خصوصی به بازار خرید و فروش این محصول راهبردی، امسال در استان محقق نمی شود.

محمد باقر منوچهری افزود: بخش خصوصی به صورت سازمان‌یافته برای خرید گندم در سمنان اقدام کرده و این مساله برای اولین بار در استان در حال اجرا است و هدفگذاری بخش دولتی برای خرید تضمینی گندم را بی‌نتیجه می‌گذارد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان سمنان خریداری شده و با ورود بخش خصوصی امکان تحقق خرید ۱۱۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: بخش خصوصی امسال گندم را از کشاورزان ۱۷ هزار و ۲۰۰ ریال و بالاتر از این قیمت خریداری می کند که این امر به درآمد بیشتر کشاورزان می‌انجامد.

وی ادامه داد: اکنون برداشت گندم از مزارع کالپوش در شرق استان سمنان آغاز شده و تا پایان این ماه برنامه برداشت این محصول راهبردی پایان می یابد.

منوچهری تصریح کرد: کارخانه های آردی که به صورت خصوصی اداره می شوند، امسال به بازار خرید گندم ورود کرده‌اند که این مساله در میان‌مدت می تواند به افزایش کیفیت آرد در بخش صنفی و صنعتی منجر شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمناناضافه کرد: آزادسازی خرید و فروش گندم و آرد با هدفمند کردن یارانه‌ها در این بخش اقدام مطلوب برای توسعه روزافزون بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

در سال زراعی جاری حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع پنج میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف کشور زیر کشت گندم رفته است.

(سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸) ۱۰:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها