سه شنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۹۲۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ظرفیت ۲ میلیارد دلاری صادرات مرغ کشور/ گردش مالی ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی صنعت مرغ گوشتی

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: در صورت ثبات تصمیمات در حوزه صادرات، ظرفیت صادرات سالانه ۲ میلیارد دلار مرغ از کشور داریم.

 برومند چهارآیین  با بیان اینکه در حال حاضر با در نظر گرفتن تلفات، حداقل ماهانه 30 هزار تن مرغ مازاد در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: با توجه به مصوبه میزان جوجه‌ریزی 125 میلیون قطعه، سالانه 3 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که 2 میلیون و 300 هزار تن مصرف داخلی دارد و مابقی مازاد بر نیاز است.

وی تاکید کرد: در صورت استفاده از تمام ظرفیت‌های ایجاد شده در صنعت مرغ گوشتی کشور میزان تولید مرغ به 4 میلیون تن می‌رسد که مازاد آن بیش از یک میلیون تن در سال است که می‌تواند ارزآوری بالایی برای کشور به همراه داشته باشد.

چهارآیین میزان گردش مالی سالیانه صنعت مرغ گوشتی کشور را بیش از 125 هزار میلیارد تومان عنوان کرد  و افزود: حجم سرمایه گذاری ثابت این صنعت بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان است که 25 هزار میلیارد تومان آن در حال هدر رفت است.

 وی مهمترین مانع استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در صنعت مرغ گوشتی و ارزآوری مناسب آن را تصمیمات خلق الساعه در حوزه صادرات دانست.

چهارآیین گفت: استمرار صادرات و عمل به تعهد، موضوعات پراهمیتی هستند که طرف تجاری ما انتظار  دارد بر اساس قوانین تجاری به آن‌ها عمل شود.

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: هر نوع بدعهدی و عدم استمرار در صادرات موجب می‌شود طرف تجاری به سراغ تامین کننده دیگر برود، اتفاقی که اکنون برای بازار صادراتی ما در بخش مرغ گوشتی افتاده است.

چهارآیین در پایان گفت: هم اکنون کشور ترکیه بازار صادراتی که روزی متعلق به ایران بود را با محصولات کم‌ کیفیت تصاحب کرده است چراکه با تمام مشکلات، تعهدات خود را انجام می‌دهد و استمرار صادارت را حفظ می‌کند.

؛‌ روز گذشته  معاون بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد صادرات گوشت مرغ بلامانع است. پیش‌تر نیز در ابتدای خردادماه سالجاری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مکاتبه‌ای با رئیس کل گمرک ایران رفع ممنوعیت صادرات برخی اقلام طیور از جمله گوشت مرغ را ابلاغ کرده بود.

(سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها