سه شنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۹۰۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

ثبت بیش از ۱۷ هزار فقره شکایت مردمی حوزه کالا و خدمات در خرداد ۹۸

تابش از دریافت و ثبت ۱۷ هزار و ۸۷۹ فقره گزارش و شکایت مردمی در حوزه کالا و خدمات خبر داد.

عباس تابش با اعلام این مطلب گفت: از این تعداد شکایات، ۱۵ هزار و ۱۶۶ فقره مربوط به کالا و ۲ هزار و ۷۱۳ فقره مربوط به خدمات بوده که به ترتیب ۸۵ و ۱۵ درصد را در بر می‌گیرد.
وی افزود: بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا در حوزه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات در حوزه رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودرو‌های سبک بوده است.
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه نوع تخلفات مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است، تصریح کرد: نحوه دریافت شکایات به صورت تلفنی، حضوری و کتبی بوده است که به ترتیب ۱۱ هزار و ۳۸۴ فقره، ۴ هزار و ۴۲ فقره و ۲ هزار و ۴۵۳ فقره را شامل می‌شود.
تابش با اشاره به اینکه از مجموع شکایات رسیدگی شده ۵ هزار و ۴۳ مورد متخلف و ۵ هزار و ۶۶۲ مورد غیر متخلف شناخته شده اند افزود: ۷ هزار و ۱۷۴ مورد تحت بررسی هستند.
وی با اشاره به اینکه، به ۶۰ درصد از مجموع شکایات در خردادماه امسال رسیدگی و پاسخگویی شده و ۴۰ درصد نیز در مرحله رسیدگی است، گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند، ۴۴۰ فقره به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

(سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها