دوشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۹۰۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ ضرورت پایش مزارع برنج نسبت به آفت بلاست

حقیقت گفت: با توجه به بارش پراکنده و افزایش رطوبت نسبی هوا به شلتوک کاران برنج توصیه می‌شود که نسبت به پایش بلاست برنج در مزارع اقدام کنند.

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از استمرار بارش پراکنده در سواحل خزر تا پایان هفته خبر داد و گفت: با توجه به بارش پراکنده و افزایش رطوبت نسبی هوا به شلتوک کاران برنج توصیه می‌شود که نسبت به پایش بلاست برنج در مزارع اقدام کنند و در صورت شیوع بیماری، مبارزه را در ساعات خارج از بارندگی انجام دهند.
وی افزود: با توجه به شرایط بارندکی و افزایش دما احتمال شیوع کرم ساقه خوار برنج در مزارع وجود دارد، از این رو کشاورزان در صورت رویت آفت در مزارع نسبت مبارزه بیولوژیک و شیمیایی اقدام کنند.
حقیقت در توصیه به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط کنونی آب و هوایی به نوغانداران توصیه می‌شود که نسبت به برداشت پیله‌تر ابریشم اقدام کنند.
مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به روند افزایش دما به چغندرکاران مناطق غربی توصیه می‌شود که آبیاری منظم و به موقع در مزارع خود انجام دهند.
وی با تاکید بر اجتناب باغداران پسته کار از مصرف کود‌های گوگردی گفت: پسته کاران تنها جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی از ترکیبات پتاسیم در باغات خود استفاده کنند.
حقیقت با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها در فصل تابستان مربوط به نوار شمالی کشور است، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش در سال زراعی ۹۸-۹۷، بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.
مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با بیان اینکه امسال مشکل کمبود منابع آبی کشاورزان تا حدودی مرتفع شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسب بارش و فراوانی آب‌های سطحی، کشاورزان همانند سال‌های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کمبودی در منابع آب‌های زیر زمینی نداریم.

(دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸) ۱۷:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها