دوشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۸۶۸۸۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کسب و کار، برندینگ

لیوان قهوه از جنس دانه های قهوه

یک استارتاپ در برلین به نام «Kaffeeform» با هدف حفظ محیط زیست به مدت سه سال لیوان های قهوه از جنس دانه های قهوه بازیافت شده ساخته است به منظور تولید آن ها، شرکت دانه های قهوه استفاده شده را از کافه ها به وسیله خدمات پیک جمع آوری می کند.

ایده آغاز به کار این کسب و کار خلاق زمانی به ذهن موسس Kaffeeform، جولیان لچنر، خطور کرد که او دریافت که چگونه قهوه به یک کالای متداول تبدیل شده است و با خود اندیشید که بر سر دانه های قهوه استفاده شده چه می آید.

با بکارگیری دانه های قهوه جایگزین برای ساخت نوشیدنی، در ۲۰ سال آینده تولید کاغذ، پلاستیک و لیوان هایی از جنس فوم می تواند به صفر برسد.

پس از انتخاب و پاک کردن دانه های قهوه در کارگاه Kaffeeform، آن ها خشک و با الیاف گیاهی، دانه های چوب راش و رزین های طبیعی در یک تاسیسات جداگانه با هم مخلوط می شوند. سرانجام، آن ها با هم ترکیب و تحت حرارت و فشار بالا شکل می گیرند.


به طور تخمینی شش فنجان دانه قهوه یک لیوان اسپرسو و بشقاب پرز دار را تولید می کنند. محصول نهایی کاملا تخریب پذیر است. حالا نوشیدنی های انقلابی شرکت در ۲۰ کافی شاپ در برلین و ۱۵۰ فروشگاه در اروپا مورد استفاده قرار می گیرند.

لچنر بلندپروازانه امیدوار است که در آینده از بازیافت دانه های قهوه در ساخت سایر محصولات، از حمله مبلمان، استفاده شود. هیچ کس هرگز نمی تواند بفهمد که نوآوری در حوزه محصولات سازگار با محیط زیست تا کجا پیش می رود.

قهوه

(دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸) ۱۰:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها