یکشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۸۴۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش کمی و کیفی محصولات شیلاتی یک گام برای تحقق شعار سال/واردات آبزیان کاهش یافت

گلشاهی گفت: براساس برنامه ششم توسعه و به منظور تحقق شعار سال، تولید محصولات شیلاتی به لحاظ کمی و کیفی افزایش می‌یابد.

عیسی گلشاهی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت آبزیان سازمان شیلات درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات محصولات شیلاتی اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه و به منظور تحقق شعار سال، تولید محصولات شیلاتی به لحاظ کمی و کیفی افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات شیلاتی بیانگر تنوع صادرات و ایجاد ارزش افزوده است، افزود: در برنامه چشم انداز توسعه صادرات، بازار‌های جدید هدف مد نظر قرار گرفتند، از این رو در مرحله اول بازار‌هایی که دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است و به عبارت دیگر سابقه صادرات به آن‌ها وجود دارد، در اولویت قرار گرفته است.
گلشاهی درباره آخرین وضعیت واردات گفت: برخی اقلام که در کوتاه مدت امکان تولید آن در داخل وجود ندارد، نیاز است که به صورت ماده خام و اولیه به عنوان کشور تجارت کننده در صادرات مجدد یا بهره گیری در بخش تولید وارد شود.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: برای توسعه تولید و صادرات ماهیان در قفس، در سال‌های اولیه توسعه نیاز است که بچه ماهی و برخی دیگر اقلام مورد نیاز را از خارج وارد کنیم و سپس طی یک برنامه منسجم با انتقال تکنولوژی به داخل از میزان واردات بکاهیم.
وی درباره تاثیر آغاز تحریم‌های جدید بر میزان واردات بیان کرد: طی ۲ سال اخیر طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نظر داشتیم که بخشی از اقلام وارداتی را در داخل کشور تولید کنیم که اعمال تحریم‌های جدید موجب شد تا روند توسعه سرعت بیشتری برخود بگیرد و درنهایت میزان واردات به شدت کاهش یابد.
گلشاهی در پایان تصریح کرد: اگرچه شرایط جدید تحریم، در نقل و انتقال پول مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما براساس آمار میزان صادرات چندماهه امسال نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

(یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها