شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۸۳۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مبارزه با سن غلات در بیش از ۱.۳ میلیون هکتار از اراضی زراعی

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت:مبارزه با سن غلات از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ۹۷ تا پایان شهریور ۹۸) تاکنون مبارزه با سن غلات (گندم و جو) در سطح یک میلیون و ۳۸۶ هزار هکتار عملیاتی شده است.

«محمد رضا درگاهی» با بیان اینکه عملیات مبارزه با سن گندم و جو در اردیبهشت ماه هر سال تشدید می‌شود، افزود: سطح مبارزه ۴۳۵ هزار هکتار مربوط به سن مادر و ۹۵۱ هزار هکتار مربوط به پوره سن بود.
به گفته وی، بیشترین سطح مبارزه با سن گندم و جو به استان‌های خوزستان، فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی مربوط می‌شود و تا شهریورماه امسال ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور نرم استاندارد سن زدگی گندم و جو را کمتر از ۲ درصد ذکر کرد و اظهارداشت: سال گذشته به دلیل اجرای به موقع عملیات مبارزه با سن، میزان سن زدگی گندم در کشور کمتر از نیم درصد بود که امسال نیز پیش بینی می‌شود به همین میزان باشد.
وی کاهش سن زدگی را در کیفیت گندم تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: انتظار می رود امسال با وجود این حجم مبارزه، پیش بینی می شود تولید گندم همانند سال گذشته باشد.
رشد ۷ برابری مبارزه با زنگ زرد
درگاهی گفت: به دلیل بارش‌ها و رطوبت عوامل بیماری زا همانند زنگ زرد (یک نوع آفت گندم و جو) افزایش یافت که از ابتدای سال زراعی تاکنون در سطح ۱۴۱ هزار هکتار مبارزه با این آفت عملیاتی شده که نسبت به سال گذشته هفت برابر رشد را نشان می‌دهد.
به گفته وی، سال گذشته سطح مبارزه با زنگ زرد گندم حدود ۲۰ هزار هکتار بود.
وی افزود: سطح مبارزه تا پایان فصل برداشت گندم و جو ادامه خواهد داشت.

(شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸) ۱۸:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها