پنج شنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۷۸۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

قیمت گندم در کشورهای همسایه ۳ هزار تومان؛ در ایران ۱۷۰۰ تومان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ایجاد تسهیلات برای مصرف‌کنندگان مساوی با فشار به کشاورزان است، گفت: تحریم‌ها نقش چندانی در افزایش قیمت‌ها ندارند و دلیل این مسئله را سوءمدیریت و عدم نظارت است.

نورمحمد تربتی‌نژاد  درخصوص افزایش دائمی و روزانه قیمت محصولات کشاورزی و دامی، گفت: افزایش غیرعادی محصولات کشاورزی برای اقشار مختلف جامعه و کشاورزان مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است هرچند یکی از دلایل گرانی محصولات بالا رفتن قیمت ارز و به دنبال آن افزایش قیمت تجهیزات و مواد اولیه کشاورزی و دامداری است اما این گرانی نباید دائمی و ادامه‌دار باشد.

بخش قابل‌توجهی از افسارگسختگی قیمت کالاها در بازار جو روانی بود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از افسارگسختگی قیمت کالاها و محصولات کشاورزی و دامی در بازار به جو روانی ایجاد شده توسط دلالان و سودجویان مربوط می‌شود، افزود: عدم ایجاد تناسب میان عرضه و تقاضا مسئله‌ای دیگر است که افزایش قیمت‌ها را افزایش داده است چراکه در فصل تابستان تولیدات و رشد طیور کاهش پیدا می‌کند اما فکری اساسی برای این مهم و پاسخگویی به تقاضا بدون گران کردن قیمت‌ها نشده است. 

ایجاد تسهیلات توسط مسئولان برای مصرف‌کنندگان مساوی با فشار به کشاورزان و دامداران است، ضمن آنکه در بیشتر کشورها سالانه نهایتا 3درصد افزایش قیمت محصولات کشاورزی و دامی اتفاق می‌افتد
ایجاد تسهیلات برای مصرف‌کنندگان مساوی با فشار به کشاورزان است

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای حمایت از مصرف‌کننده برنامه مشخص داشته باشد، ادامه داد: متاسفانه ایجاد تسهیلات توسط مسئولان برای مصرف‌کنندگان مساوی با فشار به کشاورزان و دامداران است، ضمن آنکه در بیشتر کشورها سالانه نهایتا 3درصد افزایش قیمت محصولات کشاورزی و دامی اتفاق می‌افتد.

قیمت واقعی گندم در کشورهای همسایه 3هزار تومان؛ در ایران 1700 تومان

تربتی‌نژاد با بیان اینکه قیمت واقعی گندم در کشورهای همسایه 3هزار تومان است اما در ایران در پی فشارهای مجلس 1700 تومان شده است، افزود: اگر قیمت‌ها برای کشاورزان واقعی نشود کشاورزی به طور کل از بین می‌رود و کشور آسیب‌های بسیاری خواهد دید.

تحریم‌ها نقش چندانی در افزایش قیمت‌ها ندارند/سوءمدیریت؛ اصلی‌ترین دلیل


این نماینده مجلس مطرح کرد: قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی که ازسوی دولت مشخص شده به قدری پایین است که کشاورزان محصولات خود را در انبارها انباشت می‌کنند تا بتوانند کمی بالاتر به دلال‌ها بفروشند ضمن آنکه یکی‌دیگر از دلایل افزایش قیمت‌ها عدم نظارت دقیق به بازار است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس معتقد است تحریم‌ها نقش چندانی در افزایش قیمت‌ها ندارند و دلیل این مسئله را سوءمدیریت و عدم نظارت است./

(پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها