چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۷۷۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آخرین تحولات بازار میوه و سبزی/ افزایش ۲ هزار تومانی نرخ لیموترش در بازار

کارگر گفت:قیمت هندوانه نسبت به هفته قبل به طور متوسط ۴۰۰ تومان و لیموترش ۲ هزار تومان افزایش داشته است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با بیان اینکه هندوانه ۴۰۰ تومان  و هویج  ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان کاهش داشته اند، از افزایش ۲ هزار تومانی لیمو ترش خبر داد و گفت: نرخ سایر اقلام ثابت بوده و تغییری نداشته است.
وی نرخ هر کیلو انگور یاقوتی را ۵ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو آلبالو تخم خارجی ۶ تا ۱۱ هزار، آلبالو رسمی ۷ تا ۱۲ هزار، آلوشابلون ۹ تا ۱۳ هزار، آلو قطره طلا ۶ تا ۱۲ هزار، توت سفید ۵ تا ۸ هزار، توت فرنگی سنندج ۷ تا ۱۲ هزار، توت فرنگی کرج ۱۰ تا ۱۸ هزار، گیلاس تکدانه ۱۲ تا ۲۰ هزار، گیلاس صورتی ۱۰ تا ۱۴ هزار، هلو ۵ تا ۱۲ هزار، زردآلو ۵ تا ۱۲ هزار، گوجه سبز برقان ۵ تا ۱۲ هزار، گوجه سبز شمال ۳ تا ۷ هزار، سیب گلاب ۸ تا ۱۷ هزار و شلیل شبرنگ ۷ تا ۱۲ هزار تومان است.
کارگر ادامه داد: هم اکنون هر کیلو ملون با نرخ ۲ تا ۴ هزار، هندوانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، طالبی ۲ تا ۴ هزار، طالبی شاه پسند ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، کیوی ۶ تا ۱۰ هزار ۵۰۰ و موز ۹ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلوگرم بادمجان گلخانه‌ای ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، برگ مو ۵ تا ۱۶ هزار، پیاز زرد یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، پیاز شیری ۲ تا ۳ هزار، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار، غوره آبگیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، غوره عسگری ۴ تا ۷ هزار، فلفل تند ریز ۱۰ تا ۱۵ هزار، فلفل دلمه سبز ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و فلفل شیرین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان است.
وی با اشاره به اینکه نرخ سیب زمینی نسبت به هفته گذشته در بازار تغییری نداشته است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو سیب زمینی با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود که با عرضه فراوان محصول در هفته‌های آتی پیش بینی می‌شود قیمت این محصول در بازار به تعادل برسد.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم کاهو پیچ سالادی ۲ تا ۴ هزار، کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کدو مسمایی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کرفس ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰، کلم بروکلی ۸ تا ۱۳ هزار، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی ۳ تا ۵ هزار، لوبیا سبز ۷ تا ۱۱ هزار و هویج ۴ تا ۶ هزار تومان است.
وی از افزایش ۲ هزار تومانی نرخ لیموترش در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو لیموترش میناب ۲۲ تا ۳۰ هزار تومان است که پیش بینی می‌شود تا اوایل مهر همزمان با عرضه انبوه محصول روند کنونی قیمت در بازار ادامه یابد.
کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن را ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های تابستانه وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید محصولات باغی نسبت به مدت مشابه سال قبل پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.

(چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸) ۱۶:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها