چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۷۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

تعلل ستاد تنظیم بازار در اعلام نرخ مصوب/ قیمت مرغ به ۱۲۸۰۰ تومان رسید

حجت گفت: تاکنون ستاد تنظیم بازار برای اعلام نرخ مصوب مرغ به جمع‌بندی نهایی نرسیده است و امیدواریم این موضوع هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.
وی افزود: با توجه به تأخیر در وزن گیری مرغ همزمان با افزایش دما پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ به سبب کاهش حجم تولید و ازدیاد تقاضا به نرخ تمام شده تولید برسد.
حجت با انتقاد از تاخیر در تحویل نهاده‌های دامی به مرغداران بیان کرد: با وجود آنکه مرغداران پول نهاده‌های دامی را چند ماه قبل از تحویل کالا به حساب واردکنندگان واریز می‌کنند، اما تحویل کالا حداقل یک ماه زمان می‌برد که این امر مشکلات متعددی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند.
این مقام مسئول با اشاره اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است، گفت: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۶۵۰ و کنجاله سویا با نرخ ۳ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود که با نرخ مصوب خود فاصله دارد.
وی با بیان اینکه نرخ مصوب مرغ زنده و مرغ گرم در کارگروه تنظیم بازار هنوز به تصویب نرسیده است، افزود: نرخ مرغ زنده و مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده، در کارگروه تنظیم بازار کشور همچنان در حال بررسی است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به آنکه ستاد تنظیم بازار، تاکنون به جمع بندی نهایی برای اعلام نرخ مصوب مرغ نرسیده است، از این رو مرغداران در بلاتکلیفی به سر می‌برند که امیدواریم در هفته آتی نرخ مرغ گرم اعلام شود تا به سبب افزایش مصرف مرغ در فصل تابستان، مرغداران بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری جوجه ریزی کنند.
حجت در پایان متوسط قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه مرغ با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان حداقل یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نرخ تمام شده برسیم تا تولید بتواند روند عادی خود را طی کند.

(چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸) ۱۶:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها